اجرای ۴۶۰ برنامه توسط جهادگران د در رزمایش فاطمی

به گزارش خبرنگار رکنا ازقزوین، سرهنگ امیرعلی حسینیانی روز شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته جهاد سازندگی در جمع خبرنگاران افزود: فلسفه تشکیل بسیج سازندگی بنا بر فرمان رهبر معظم انقلاب در دیماه سال ۷۹ با هدف پرکردن اوقات فراغت جوانان، کمک به دستگاه‌های اجرایی و دولت‌ها در اجرای پروژه‌ها، محرومیت‌زدایی و اشتغال‌زایی بوده است.

وی اظهار داشت: روزی که فرمان تشکیل بسیج سازندگی صادر شد در کل کشور ۵۰ گروه جهادی وجود داشت اما اکنون بیش از ۲ دهه با سرپرستی سپاه انقلاب اسلامی و بسیج مستضعفین این تعداد هزار برابر شده است و تنها در استان قزوین یک هزار و ۱۷۰ گروه جهادی و بالغ بر ۲۲ هزار نفر بسیجی در این گروه‌ها سازماندهی شده‌اند.

سردار حسینیانی تصریح کرد: در استان قزوین نیز اطلس ثبت گروه‌های جهادی تشکیل شده است و علاقه‌مندان می‌توانند در این سامانه، گروه‌های جهادی خود را ثبت کنند.

وی اضافه کرد: سامانه اطلس جهادی شبکه بسیار منسجمی است که گروه‌ها را متمایز می‌کند و از این طریق افراد متخصص دسته‌بندی می‌شوند و افرادی که تخصصی ندارند در گروه‌های عمومی به عنوان گروه کمک، همکاری می‌کنند.

رییس بسیج سازندگی استان قزوین از برگزاری رزمایش سراسری جهادگران فاطمی در استان با مشارکت بیش از ۳۳۵ گروه جهادی خبر داد و افزود: این رزمایش از ۱۷ اردیبهشت ماه به مدت ۱۰ روز در استان با هدف امیدآفرینی و ارائه خدمات بهتر به مردم با شرکت چهار هزار و ۷۹۰ نفر جهادگر برگزار می‌شود.

سردار حسینیانی با بیان اینکه یکی از وظایف بسیجیان خدمت رسانی در مناطق محروم است، افزود: هم اکنون گروه‌های جهادی آماده فعالیت در عرصه‌های مختلف به ویژه عمرانی و ساخت و ساز هستند که در شهرستان‌های استان و به ویژه مناطق محروم نیز حضور پررنگی دارند.

وی جذب، ساماندهی و هدایت جوانان برای ارائه خدمات مناسب در راستای محرومیت‌زدایی را از مهمترین وظیفه بسیج سازندگی دانست و افزود: گروه‌های جهادی استان قزوین در قالب اقشار تخصصی و ۲۲ گانه بسیج فعالیت دارند و این گروه‌های جهادی که از بسیج محلات، بسیج مساجد، بسیج جامعه زنان و سایر اقشار بسیج شکل گرفته‌اند، در کنار اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی در عرصه‌های اجتماعی، تربیتی، بهداشت، درمان، سلامت و کمک‌های مؤمنانه در سطح استان هم به خدمت‌رسانی می‌پردازند.

رییس بسیج سازندگی استان قزوین ادامه داد: گروه‌های جهادی بسیج سازندگی در حوزه مقابله با بحران آب شرب و کشاورزی، ایجاد اشتغال و توسعه بنگاه‌های کوچک اقتصادی در سرتاسر استان قزوین کارهای بزرگی انجام می دهند و مهمترین رویکرد آنها تحقق فرمایش مقام معظم رهبری در حوزه خدمات‌رسانی به محرومان و مستضعفان است.

وی تاکید کرد: انتقال آب شرب روستایی در ۹۶ روستا و خط انتقال آب به ۱۴۷ روستا همراه با ساخت تصفیه خانه و احداث ۱۰۰ واحد از هزار واحد مسکن محرومان در مناطق روستایی بر عهده سپاه استان است و کمتر از چهار ماه باید کلید این واحدها به نیازمندان تحویل داده شود.

سردار حسینیانی با بیان اینکه امسال احداث پل و تعریض راه کشاورزی، ساخت پایگاه‌ها و مراکز بهداشتی در روستاهای محروم در دستور کار گروه‌های جهادی قرار دارد، تصریح کرد: امسال هزار و ۲۰۰ پروژه جهاد روشنایی با اعتبار ۱۴۴ میلیارد تومان برای نصب پنل های خورشیدی و تأمین برق مورد نیاز کشور و همچنین درآمدزایی برای خانواده‌ها اجرا می‌شود.

وی یادآور شد: در حال حاضر پروژه ۲۵ تختخوابی دیالیز تاکستان افتتاح شده و مرکز درمان ناباروری در شهرک مینودر به دست جهادگران بسیجی با کمترین اعتبار احداث خواهد شد.

 

 

کدخبر: 777900 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟