حضور فعال صنعتگران کردستانی در نخستین نمایشگاه صنایع‌دستی استان حلبچه عراق

به گزارش رکنا از کردستان؛ یعقوب گویلیان روز شنبه ۱۷ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ در این باره، اظهار کرد: «در این نمایشگاه محصولات صنایع‌دستی ۸۰ هنرمند صنایع‌دستی ایران از پنج استان کردستان، کرمانشاه، آذربایجان غربی، همدان و ایلام در کنار هنرمندان استان حلبچه، در معرض نمایش گذاشته شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، هدف از برگزاری این نمایشگاه را گسترش روابط هنری و بازرگانی دو کشور ایران و عراق، عنوان کرد و افزود: امید است با گسترش و تقویت اشتراکات فرهنگی، هنری، اجتماعی و تعاملات جامعه هنرمندان ایران و عراق، شاهد رشد و توسعه این صنعت در کشور باشیم.

او یادآور شد: تولیدات صنایع‌دستی هنرمندان حاضر در نمایشگاه در رشته‌های گلیم‌بافی، تولیدات چوبی، زیورآلات سنتی، سفالگری، سبدبافی، معرق، فلز و نقاشی روی سفال به نمایش گذاشته شده است.

گویلیان بیان کرد: آثار هنرمندان صنایع‌دستی کردستان در قالب ۲۰ غرفه در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است، که ۵ غرفه آن به محصولات صنایع‌دستی هورامان و ۱۵ غرفه دیگر نیز به صنایع‌دستی سایر مناطق استان اختصاص دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، گفت: این نمایشگاه از ۱۵ اردیبهشت ماه به مدت سه روز در شهر حلبچه اقلیم کردستان عراق پذیرای بازدید علاقمندان به این عرصه می باشد. 

 

کویستان عبدالحکیمی/ کردستان

 

کدخبر: 777857 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟