آیین زنگ سپاس معلم در شاهرود برگزار شد

به گزارش خبرگزاری رکنا از سمنان، نماینده ولی فقیه در استان سمنان در آیین زنگ سپاس معلم در جمع حاضرین، نخستین معلم را خدا دانست و اظهار داشت: شغل انبیا تعلیم و تعلّم است و افتخار معلمان آن است که ادامه این رسالت را بر عهده دارند.‌

62254721

حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی افزود:  هیچ مقامی در کشور از لحاظ معنوی و به جایگاه معلم نمی رسد و امید و آینده نظام جمهوری اسلامی دانش آموزان هستند و حضور موفق آنان در المپیادها و مسابقات مختلف افتخاری بزرگ برای کشور و استان  به شمار می رود.

169655658

استاندار سمنان نیز در این آیین گفت: احترام به معلمان مخصوص مدرسه نیست و باید با تبدیل شدن این کار به یک فرهنگ عمومی، در همه جا شان و جایگاه آنان مورد توجه قرار گیرد. 

سید محمدرضا هاشمی افزود: پس از احترام به پدر و مادر، احترام به معلم از اهمیت بالایی برخوردار است.‌

وی با بیان اینکه چراغ راه هدایت همه معلمان هستند، اضافه کرد: پیام زنگ سپاس معلم آن است که باید همیشه قدردان‌ معلمان باشیم.‌

استاندار سمنان یاد و خاطره فرهنگیانی که در دوران فراگیری کرونا جان خود را برای اعتلای آموزش فرزندان این دیار فدا کردند، گرامی داشت.

هاشمی با اشاره به فعالیت ۱۱ هزار معلم در استان سمنان، اضافه کرد:  به همت و تلاش فرهنگیان سطح سواد استان سمنان از میانگین کشوری بالاتر است. 

62254722

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به اختصاص ۳۰ میلیارد ریال برای آسفالت صحن مدرسه های این ۲ شهرستان از سوی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، ابراز کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر این عقیده اند که ریل گذاری صحیح و آینده کشور در دست معلمان است و آنان موتور محرکه کشور به شمار می روند.

علی اصغر خانی اضافه کرد: آموزش و پرورش یک خانواده بزرگ در کشور است و معلمان نباید دغدغه ای جز تدریس و آموزش داشته باشند. 

آیین زنگ سپاس معلم امروز با حضور حجت‌الاسلام مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان سمنان، سید محمد رضا هاشمی استاندار, علی اصغر خانی نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان شهرستانی در دبیرستان فرزانگان شاهرود برگزار شد.

 

کدخبر: 777782 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟