اختصاص ۱۲۰ هزار میلیارد ریال برای احداث و تکمیل بزرگراه‌های استان

به گزارش خبرگزاری رکناد راردبیل؛ مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با اعلام این خبر گفت: سالانه ۶۰ کیلومتر بزرگراه در استان اردبیل احداث می‌شود که طبق تمهیدات به عمل آمده انتظار می‌رود ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه در استان احداث شود.

وی بیان کرد: میزان تصادفات جاده‌ای در استان اردبیل نسبت به میانگین کشور در سطح پایینی است که به همین منظور درصدد هستیم تا با افزایش ایمنی راه‌ها و توسعه بزرگراه‌ها و بهسازی راه‌ها میزان تصادفات و تلفات کاهش یابد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل ادامه داد: هزینه احداث بزرگراه‌ها ۱۲۰ هزار میلیارد ریال است که با تامین اعتبارات تکمیل پروژه‌های بزرگراهی استان محقق شده و ایمنی جاده‌های استان فراهم می‌شود که به همین منظور درصدد توسعه بزرگراه در مسیر اردبیل - سرچم به میزان ۱۷۸ کیلومتر هستیم که در سال‌های آینده تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

حیدری اظهار کرد: ۲۰ کیلومتر از مسیر پارس‌آباد - سربند آسفالت‌ریزی شده و ۴۰ کیلومتر از سه راهی سربند - مشگین‌شهر نیز در وضعیت اجرایی قرار گرفته است که به همین منظور درصدد هستیم اجرای این پروژه را به عنوان یکی از پروژه‌های مهم استان در اسرع وقت به مرحله افتتاح و وبهره‌برداری برسانیم.

وی تصریح کرد: یک هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبارات رئیس‌جمهور به پروژه خلخال - منجیل اختصاص یافته که این موضوع سبب سرعت گرفتن اجرای آن خواهد شد و انتظار می‌رود اجرای پروژه وستای قشلاق دیز در بخش شاهرود خلخال تا انتهای حوزه استحفاظی استان اردبیل تا پایان سال ۱۴۰۲ به مرحله آسفالت برسد.

 

کدخبر: 773856 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟