رکنا: بخشی از درآمد موقوفات در حوزه‌های سرمایه‌گذاری اقتصادی به نفع موقوفات هزینه خواهد شد،
په گزارش رکنا ازقزوین، حجت الاسلام مجیدی تاکید کرد : امسال طرح‌های دانش‌بنیانی که توجیه فنی و اقتصادی دارند مورد حمایت سازمان اوقاف و امور خیریه  قرار می‌گیرند و آمادگی کامل برای سرمایه گذاری در طرح های کارآفرینی داریم.
وی افزود: امروزه وقف در حوزه‌های مختلف اجتماعی و اقتصادی حضور فعال دارد و افراد زیادی از خدمات متنوع این سنت حسنه الهی در جامعه بهره‌مند می‌شوند . 

وی اظهار داشت : سرمایه‌گذاری اقتصادی بویژه در حوزه‌های دانش‌بنیان که موجب کارآفرینی و استقلال کشور می‌شود یکی از موارد مدنظر نهاد وقف بوده و چند سالی است  که در این حوزه دانش بنیان ها ورود پیدا کرده است. 

حجت الاسلام مجیدی تصریح کرد: با توجه به حوزه تولیدات دانش‌بنیان امسال از محوری‌ترین موضوعاتی است که دنبال می‌کنیم . 

وی با تاکید بر اینکه ورود به حوزه دانش‌ بنیان‌ها از ضرورت‌های امروز جامعه است، افزود : هم اکنون ۶۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان موقوفه است که ظرفیت‌های فراوانی را برای تولید و توسعه استان فراهم می‌کند.

این مسوول اضافه کرد : در حال حاضر طرح مطالعه پروژه‌های در زمینه انرژی‌های پاک با مشارکت شرکت های دانش بنیان در حوزه انرژی‌های تجدید پذیر و تولید محصولات باغی انگور با استفاده از فناوری‌های نوین و دانش بنیان در شهرستان بویین زهرا در دستور کار قرار دارد و همچنین یک باغ گلابی ۱۸ هکتاری براساس فناوری‌های نوین کشت بافت در حال انجام است.

حجت الاسلام مجیدی افزود : هم اکنون بسترهای لازم برای فعالیت های مختلف در عرصه های زراعت، کشاورزی، باغداری و دامپروری در استان مهیا شده و از محل موقوفات زمینه پرورش ۲ هزار راسی گوسفند فرانسوی فراهم شده که به زودی به بهره برداری خواهد رسید.

 

کدخبر: 777442 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟