حل مشکلات اوقافی بودن زمین‌های خاکعلی تا سه ماه آینده

به گزارش خبرنگار رکنا ازقزوین،شهرام اکبری افزود: برای حل مشکل اوقافی بودن زمین‌های خاکعلی با اداره کل اوقاف استان نامه نگاری شده تا پس از فرآیند قیمت گذاری تا سه ماه آینده این زمین‌ها تبدیل به احسن شده و از اوقافی بودن خارج شوند.

وی به اوقافی بودن سه دانگ از زمین‌های خاکعلی اشاره کرد و گفت: خروج این زمین‌ها از حالت اوقافی بودن سال‌ها است که مطالبه می‌شود که خوشبختانه با پیگیری نمایندگان مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی این درخواست درحال تحقق است.

اکبری بر همکاری مردم در خروج زمین‌ها از اوقافی بودن تاکید کرد و گفت: پس از اینکه زمین‌ها قیمت گذاری شود، بخشی از مبالغ را شهرداری و مابقی را باید مردم بپردازند که البته تصمیم داریم با کمک تسهیلات بانک زمین کمترین فشار مالی بر دوش مردم احساس شود.

این مسؤول در خصوص اثرات خروج زمین‌ها از حالت اوقافی بودن تشریح کرد: تاکنون اگرچه امکان ثبت اسناد این زمین‌ها به صورت سه دانگی اوقافی میسر بود، اما با تبدیل به احسن خرید و فروش از حالت قولنامه‌ای خارج شده و به صورت ۶ دانگ خرید و فروش آن تسهیل می‌شود.

شهردار خاکعلی در ادامه بر مطالبه شهروندان برای آسفالت معابر اشاره کرد و گفت: سهمیه قیر و آسفالت برای ماه‌های شهریور و مهر سال جاری اعطا می‌شود که برنامه ریزی برای آسفالت معابر و جاده در این تاریخ انجام شده است.

اکبری در خصوص بوی نامطبوع یک شرکت کشت و صنعت در اطراف خاکعلی نیز خاطرنشان کرد: در این رابطه با محیط زیست نامه نگاری کردیم و پیگیر هستیم تا آلودگی محیط زیست کاهش یابد. ضمن اینکه ساختمان این کشت و صنعت غیرمجاز ساخته شده و در کمیسیون ماده ۱۰۰ نزدیک به ۱۷ میلیارد تومان جریمه شده و باید این مبلغ را به شهرداری بپردازد.

خاکعلی شهری از توابع بخش بشاریات شهرستان آبیک است که تا مرکز استان قزوین ۶۰ کیلومتر فاصله دارد.

 

کدخبر: 777440 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟