اجرای برنامه های فرهنگی در مشهد باید وجه جهانشهری داشته باشد

به گزارش خبرنگار رکنا از مشهد، یوسف اسماعیل زاده در جریان حضور در رویداد بین المللی «ماه امت» اظهارکرد: کارهایی که بتواند رفتار بین المللی ملیت ها و مشترکات اقوام مختلف را تقویت کند از ملزومات اجرای یک برنامه فرهنگی است.

وی ادامه داد: با توجه به جغرافیایی شهر مشهد، مجموعه‌های فرهنگی که در مشهد فعالیت می‌کنند باید به این وجه جهان شهری مشهد توجه کنند.

معاون فرهنگی هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: رسانه‌های معاند سالهاست تلاش می‌کنند تا بین اقوام مختلف تفرقه بیندازندو برگزاری رویدادهای مانند ماه امت در بین مردمان حاضر در مشهد سدی در مقابل این شیطنت های رسانه ای است.

اسماعیل زاده با بیان این که یکی از ملزومات اتحاد، همین برنامه هایی است که با وجود چند ملیت برگزار می شود، اظهار کرد: یکی از مباحثی که باعث اتحاد می شود همین استحکام فرهنگی بین دولت هاست و یکی از اهداف برگزاری رویداد بین‌المللی ماه امت پایان دادن به بحث های تفرقه اندازی است.

معاون فرهنگی هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: در حال حاضر که دوستان ما از کشور افغانستان در این شهر ساکن هستند، باید حق میزبانی را تا زمانی که امنیت در کشور شان برقرار شود، برایشان به کمال برسانیم.

نخستین رویداد بین‌المللی «رمضان، ماه امت» تا ۱۶ اردیبهشت ماه در سالن شهدای مدافع حرم واقع در آوینی (گلشهر) ۵۷ میزبان علاقه مندان است.

 شهروندان برای حضور در این رویداد می‌توانند عدد ۸ را به ۱۰۰۰۱۰۸ پیامک کنند یا در سامانه ثبت‌نام کنند. هزینه ثبت‌نام برای بلیت عادی پنج هزار تومان و بلیت ویژه ۲۵هزار تومان است. در این رویداد فرهنگی قرار است که گروه‌های قوالی پاکستان، منقبت‌خوانی افغانستان و یک گروه لبنانی در کنار گروه‌های خراسانی برنامه اجرا کنند.

کدخبر: 777355 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟