گازرسانی به هر واحد صنعتی در کردستان ۶۰۰ میلیون ریال هزینه دارد

 

به گزارش رکنا از کردستان؛ احمد فعله‌گری  اظهار داشت: طوری برنامه‌ریزی کردیم که یارانه پیش بینی شده، جوابگوی گازرسانی به واحدهای تولیدی شود و هزینه‌ای بر مالک آن تحمیل نشود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون به ۲ هزار و ۲۲۱ واحد تولیدی گازرسانی شده که ۹۴۴ واحد آن مربوط به مصوبه شورای اقتصاد است، افزود: با گازرسانی به این ۹۴۴ واحد تولیدی، ۴۴ میلیون لیتر در مصرف سوخت مایع صرفه جویی شد.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان یادآور شد: طبق مصوبه شورای اقتصاد، شرکت گاز مکلف است گاز را به صورت رایگان تا درب واحد تولیدی مورد تایید شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برساند.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان با اشاره به گازرسانی به ۲۷۷ واحد صنعتی در سال گذشته، اضافه کرد: قرار است طبق مصوبه شورای اقتصاد، یک هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی به صورت رایگان به شبکه سراسری گاز متصل شود که تاکنون از لحاظ جایگزینی گاز طبیعی به جای سوخت مایع، بیش از ۸۷ درصد آن محقق شده است.

فعله‌گری ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، امسال ۱۵۰ واحد صنعتی به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل می‌شود که پیمانکار برای این پروژه‌ها نیز انتخاب شده است.

در حال حاضر ۵۸۵ هزار مشترک در بخش های مسکونی، تجاری، اداری و صنعتی، ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۷.۵ درصد جمعیت روستایی استان کردستان از خدمات شرکت گاز بهره‌مند هستند.

 

کویستان عبدالحکیمی/ کردستان

 

کدخبر: 776346 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟