انجام بیش از 74 درصد از زایمان ها، به طور طبیعی در بیمارستان آتیه همدان

به گزارش رکنا در استان همدان، جابری  اظهار داشت: سالیانه بیش از 6 هزار و 700 مورد زایمان در بیمارستان آتیه همدان انجام می‌شود که بالای 5 هزار مورد از آن مربوط به زایمان طبیعی است.

وی با تاکید بر اینکه اگر شرایط مادر و جنین مناسب باشد، زایمان طبیعی توصیه می‌شود، تصریح کرد: کلاس‌های آموزشی رایگان برای‌ تشویق مادران باردار به انجام زایمان طبیعی، در فضای بیمارستان برگزار می‌شود. 

مدیر بیمارستان آتیه تامین اجتماعی همدان با بیان اینکه همه روزه یک پزشک متخصص موقیم در بیمارستان داریم، گفت: این پزشکان شامل متخصص زنان و زایمان و متخصص بیهوشی است.

جابری با اشاره به اینکه بخش زایمان بدون درد هم برای استفاده مادران باردار فعال شده است، اظهار داشت: از همه امکانات برای تشویق مادران باردار به زایمان طبیعی استفاده می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه زایمان سزارین اختیاری در این بیمارستان انجام نمی‌شود، تصریح کرد: اما اگر در پروسه زایمان، سلامتی مادر یا جنین تهدید شود، با تشخیص و تجویز پزشک معتمد بیمارستان، بیمار به بخش سزارین منتقل می‌شود.

مدیر بیمارستان آتیه تامین اجتماعی همدان با بیان اینکه قبلا مادرانی که از طریق آی وی اف باردار می‌شدند باید از طریق سزارین فرزند خود را به دنیا می‌آوردند، گفت: از سال گذشته بر اساس دستورالعمل وزارتخانه این مورد جزء اندیکاسیون به حساب نمی‌آید.

جابری با تاکید بر اینکه کلیه خدمات مربوط به زایمان طبیعی و سزارین برای افرادی که دارای دفترچه درمانی تامین اجتماعی هستند، در این بیمارستان رایگان است، عنوان کرد: تلاش ما ارائه خدمات هرچه بهتر به بیماران و مراجعه کنندگان است.

وی افزود: بر اساس آمار ونظرسنجی از بیماران، درصد رضایتمندی بیماران در بخش بستری بیمارستان بیش از 90 درصد است.

 

کدخبر: 774779 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟