توسعه مراکز آموزشی غیر دولتی با اعطاء زمین به نرخ کم

به گزارش خبرگزاری رکنا از سمنان، استاندار سمنان در  نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش استان در سال جاری در خصوص اعطای زمین به نرخ دولتی به  مراکز آموزشی غیر دولتی گفت: به منظور توسعه آموزش های مهارتی به ویژه ارتقا هنرستان ها، باید زمین با تسهیلات کم بهره به متقاضیان مدرسه ساز تعلق گیرد.

سید محمد رضا هاشمی افزود: باید با تشکیل بانک اطلاعات مراکز آموزشی غیردولتی در خصوص چگونگی واگذاری زمین و اعطای تسهیلات به متقاضیان واجد شرایط با اولویت  توسعه آموزش‌های مهارتی و هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و ساخت آنها درمناطق کمتر برخورداردر این خصوص تصمیم گیری شود .

وی گفت: آموزش و پرورش نقش شایانی در تحقق شعار سال خواهد داشت که لازم است برنامه عملیاتی و کاربردی مدون خود را در این حوزه در استان، ارایه کند.

وی با اشاره به در پیش بودن هفته معلم گفت:  دستگاه های اجرایی در قالب ستادهای اجرایی باید از تمامی ظرفیت های موجود در بحث برگزاری هرچه بهتر برنامه های هفته گرامیداشت مقام معلم در استان و شهرستان ها استفاده نمایند.

محمد دستورانی مدیر کل آموزش و پرورش استان سمنان هم گفت: هجدهم اردیبهشت ماه بصورت حضوری در مرکز استان سمنان، پنج معلم نمونه ملی و سی معلم نمونه استانی با حضور مسوولان وزارت آموزش و پرورش تجلیل می‌شوند

به گفته مدیر کل آموزش و پرورش استان سمنان  افزود: در ۱۲۰۰ مدرسه استان سمنان، از ۱۲۰ انجمن اولیا و مربیان  و   ۱۲۰۰ معلم کارآمد بصورت مردمی تجلیل می‌شود.

 

کدخبر: 774776 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟