آذربایجان شرقی تاپایان هفته میزبان سامانه بارشی بهاری

به گزارش خبرنگار رکنا از تبریز، محمد امیدفر،  در گفت و گو با خبرنگاران افزود: بررسی نقشه های هواشناسی نشان می دهد این سامانه موجب ناپایداری جوی، ابرناکی، بارش باران گاهی به صورت رگبار و غرش آذرخش و در نواحی مستعد بارش تگرگ می شود.

 

وی با بیان اینکه این سامانه تمامی نواحی به ویژه نیمه جنوبی استان را دربر می گیرد، اظهار داشت: فعالیت این سامانه موجب آبگرفتگی معابر عمومی، بالا آمدن آب و سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل ها، اختلال در تردد و اصابت آذرخش می شود.

رییس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: به دنبال فعالیت این سامانه احتمال سقوط و یا پرتاب اجسام سبک، تابلوهای تبلیغاتی، خسارت به سازه های سبک و خیزش گرد و خاک وجود دارد.

امیدفر، خواستار لغو سفرهای غیرضروری، عدم اتراق در حاشیه مسیل ها و رودخانه ها و احتیاط در عملیات کوهنوردی و در عبور از جاده های استان و پاکسازی دهانه پل ها و آبروها، محکم کردن سازه های سبک، تابلوهای تبلیغاتی، احتیاط در عبور از کنار ساختمان های نیمه کاره و درختان کهنسال و توجه به توصیه های کارشناسان جهاد کشاورزی بویژه در خصوص وزش باد شدید، رگبار باران و بارش تگرگ شد.

 

 

 

کدخبر: 774153 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟