لزوم بررسی علت افسردگی و خودکشی‌ در بین مردم شهرستان هشترود

به گزارش خبرنگار رکنا از هشترود، وی از شبکه بهداشت ودرمان، وآموزش وپرورش ودیگر ادارات ومجموعه ها خواست که با، هم اندیشی وبرگزاری جلسات مشترک علت خودکشی ها وافسردگی در منطقه هشترودرا مشخص کنند وجلوی این آسیب های اجتماعی را بگیرند.

 

توری اضافه کرد:با توجه به گزارش شبکه بهداشت ودرمان منطقه این آمار  در برخی از نواحی هشترود  بیشترودر برخی از مناطق کمتر است ،باید علت اینکه در محلی آمار افسردگی بیشتر است ولی در منطقه ای کمتر است متولیان امر علت یابی نمایند و مشخص کنند که  چکارباید بکنند که این افزایش آمار ها را کاهش دهند. واین مسائل باید روشن وشفاف سازی گردد ودر مورد آنها برنامه ریزی اصولی انجام گیرد تا این آمار ها که روبه افزایش است را کاهش دهیم.

فرماندار هشترود تاکید کرد:مسئولین مرتبط باید در مسئله افسردگی وخودکشی مطالعه نمایند و برنامه ارائه نمایند که با ید چکارهایی انجام دهند تا جلوی این آسیب های اجتماعی گرفته شود.

علیرضا توری تصریح کرد: نزدیک ۷هزار نفر در بافت فرسوده شهرستان هشترود  زندگی می کنند وساختمانهایی در برخی از نواحی شهرستان وجود دارد  است که نیاز به زلزله هم ندارد وهر آن احتمال ریزش این ساختمانها هست  وباید شهرداری،واداره شهرسازی در این مورد  وارد شده و هرچه سریعتر اقدام نمایند وبا اجرای طرح تفضیلی در سطح شهرستان این مناطق را هم ساماندهی نمایند.چون اکثر این ساختمانها فرسوده هست و ساماندهی این مناطق باید در اولویت ادارات متولی باشد.

فرماندار هشترود خاطر نشان کرد:اگر در این باره نیاز باشد با مسئولین استانی وکشوری هم گفتگو می کنیم تا با کمک وهمکاری همدیگر این مناطق را هرچه سریعتر ساماندهی نماییم.چون واقعا بعضی از مناطق فرسوده هشترود باید اورژانسی رسیدگی شوند وساماندهی گردند.

نماینده دولت در هشترود بیان نمود: آموزش های لازم  در زمینه کاستن آسیب های اجتماعی می تواند نقش اساسی ایفا نماید ودر این مورد اداراتی چون فرهنگ وارشاد اسلامی،ورزش وجوانان، اداره تبلیغات اسلامی و.دیگر ادارات می توانند با برنامه ریزی دقیق  وایجاد برنامه های شاد ومفرح وبرگزاری مسابقات فرهنگی وورزشی در این باره گامهای مثبت بردارند چون نشاط اجتماعی لازمه جامعه است ودر جهت کاهش این آسیب ها نقش قابل قبولی می تواند بازی کند.

 

کدخبر: 774146 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟