برگزاری دوره های آموزش مهارتی اشتغال آفرین برای دانشجویان استان

به گزارش خبرنگار رکنا ازقزوین، حجت الاسلام سید محمود عرب در مراسم امضاء تفاهم نامه همکاری دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) و اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان قزوین پیرامون "مهارت‌آموزی اشتغال آفرین ویژه دانشجویان"  اظهار کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه‌ مقرر شد اجرای طرح کارورزی دانشجویان دانشکده‌های مختلف دانشگاه بین‌الملل امام‌خمینی(ره) بر اساس بسته‌های آموزش مهارتی اشتغالزا متناسب با رشته تحصیلی و مطابق استانداردهای بین‌المللی ISCO سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و در خلال تحصیل در اختیار دانشجویان قرار گیرد.

وی افزود: از آنجا که مهارت های فنی و حرفه ای به عنوان حلقه واسطه میان تولیدکنندگان علم ( دانشگاه ها) و مصرف کنندگان علم (بازار کار و شرکت های دانش بنیان) تلقی می شود، حرکت در مسیر اجرای این موضوع موجب توانایی و خلاقیت بیشتر دانشجویان در بروز و ظهور ایده‌ها و نیز قبول مسئولیت‌های شغلی و اجتماعی خواهد شد.

حجت السلام والمسلمین عرب انعقاد تفاهم‌نامه سه جانبه بین اداره‌کل آموزش فنی و حرفه ای استان قزوین، دانشگاه بین‌الملل امام خمینی(ره) و سازمان صنعت معدن و تجارت، به منظور تسهیل اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاه را ضروری دانست و اظهار امیدواری کرد که این مسئله بزودی اجرایی و عملیاتی شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان قزوین با تشریح نحوه اجرای این تفاهم نامه اشاره بیان کرد: در این فرآیند مهارت‌آموزی ، دانشجویان می توانند در مراکز آموزش فنی و ‌حرفه‌ای، کارگاه‌های دانشگاه و یا مراکز جوار واحد های صنعتی سطح استان مهارت های فنی و اجرایی متناسب بارشته تحصیلی خود را فراگیرند.

وی با تاکید بر لزوم تاسیس مرکز مهارت آموزی و مشاوره در دانشگاه (TMC)، به تبیین و تشریح طرح های «سند باکس» و «کحاد» جهت آموزش فراگیر و اشتغال دانشجویان وفارغ التحصیلان دانشگاهی پرداخت.

در ادامه این جلسه دکتر قاسم زاده سرپرست دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) با ابراز خرسندی از همگرایی و هم‌افزایی ایجاد شده بین نهادها و سازمان‌های مختلف در راستای تحقق شعار سال اظهار کرد : تربیت نیروهای کارآمد و مهارتی برای رفع نیاز نیروی کار متخصص صنعت، وظیفه و رسالت دانشگاه است و قطعا در این زمینه از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.

وی با استقبال از پیشنهاد مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان مبنی بر انعقاد تفاهم‌نامه سه جانبه بین اداره‌کل آموزش فنی و حرفه ای استان قزوین، دانشگاه بین‌الملل امام خمینی(ره) و سازمان صنعت معدن و تجارت، به منظور تسهیل اشتغال فارغ التحصیلان اظهار امیدواری کرد با اجرای

طرح ها و برنامه های مشترکی که دانشگاه را به سمت دانشگاه‌های نسل سوم و کارآفرین سوق می دهد، بتوان گام های موثری در مسیرآموزش فارغ التحصیلان جهت جذب در بازار کار و تحقق شعار سال برداشت.

 

کدخبر: 773813 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟