آموزش مهارتی  ۲۹ هزار نفر در استان همدان

به گزارش رکنا در همدان، وهب مختاران با اشاره به اینکه در این مدت ۱۳ هزار و ۹۶ نفر دوره برای زنان و ۱۶ هزار و ۵۶ نفر دوره برای مردان برگزار شد اظهار داشت: همچنین تعداد ۳۳ هزار و ۹۸۱ نفر در آزمون ها شرکت کردند و ۷۸ درصد موفق به کسب نمره قبولی شدند.

وی با بیان وضعیت اشتغال مهارت آموختگان مراکز ثابت خاطرنشان کرد: تعداد مهارت آموختگان شاغل ۳۶۴ نفر، مهارت آموختگان اشتغال یافته هزار و ۳۷۴ نفر، مهارت آموختگان اشتغال یافته غیرمرتبط ۳۶۶ نفر و اشتغال یافتگان ثبت شده در سامانه رصد ۹۱ نفر بوده اند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان گفت: آموزشگاه های آزاد این استان در ۳۴ رشته ۲ هزار و ۴۰۵ دوره برگزار کردند و برگزاری ۱۱ هزار و ۳۷۵ نفر دوره و سه میلیون و ۱۳۶ هزار و ۷۹۳ نفر ساعت سهم آموزشگاه های خصوصی از مهارت آموزی استان است.

مختاران اظهار داشت: در کارگاه های روستایی ۲ هزار و ۶۱۰ نفر دوره، کارگاه های عشایری ۱۱۰ نفر دوره، کارگاه های پادگان ۲ هزار و ۶۸۴ نفر دوره، کارگاه های زندان ۲ هزار و ۲ نفر دوره، کارگاه های سیار شهری ۳۷۵، کارگاه های صنایع هزار و ۱۲۹ نفر دوره، مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی ۴۷۰ نفر دوره و در سکونتگاه های غیر رسمی ۵۱۳ نفر دوره در این مدت برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه این مجموعه در راستای مهارت افزایی در جامعه تلاش های گسترده ای را انجام می دهد افزود: فقر مهارتی یکی از مشکلات عمده جامعه و جوانان است که این مهم با تلاش ها و فعالیت های فنی و حرفه ای در بخش های مختلف مرتفع خواهد شد.

 

کدخبر: 757703 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟