اقدام در جهت درمان و اشتغال ۲۰ هزار معتاد در اردبیل

به گزارش خبرگزاری رکنا درا ردبیل: دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان اردبیل با اعلام این خبر افزود: اداره کل فنی و حرفه‌ای استان به منظور ایجاد اشتغال برای افراد معتاد کلاس‌های رایگان برگزار می‌کند.

بهنام بهشتی با بیان اینکه با ارائه خدمات درمانی بسیاری از معتادان موفق به ترک اعتباد می‌شوند، اظهار کرد: تلاش براین است با مشارکت همگانی مردم، سازمان‌های مردم‌نهاد و دستگاه‌های متولی حمایت از معتادان برای ترک اعتیاد در استان را توسعه دهیم.

وی ادامه داد: با معرفی سازمان بهزیستی و با هدف اشتغال بهبود یافتگان و در راستای حمایت از آنان، اداره کل فنی و حرفه‌ای استان هم برای این افراد کارگاه و کلاس‌های آموزشی رایگان برگزار و گواهینامه مهارت صادر می‌کند

بهشتی با بیان اینکه ۱۱ مرکز بهبود اقامتی ترک اعتیاد (کمپ) در استان فعال است، بیان کرد: از این تعداد هفت مرکز کمپ ترک اعتیاد، ۲ مرکز درمان اجتماع محور، یک مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان مردان و یک مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان زنان در استان فعالیت می‌کنند.

وی همچنین از فعالیت ۹۴ مرکز درمان سوء‌مصرف موادمخدر و روان‌گردان در استان خبر داد و گفت: در این مراکز خدماتی مانند مصاحبه انگیزشی، گروه درمانی و خانواده درمانی توسط کارشناسان دوره‌دیده و پزشکان متخصص به معتادان و مراجعه کنندگان ارائه می‌شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل بیان کرد: در حال حاضر آمار معتادان به مواد مخدر در استان اردبیل حدود ۶۰ هزار نفر برآورد شده که از این تعداد بیش از ۶۰۰ معتاد متجاهر هستند که با نظارت دقیق برمراکز درمانی اعتیاد می‌توان معتادان بیشتری را درمان کرد و پس از درمان هم با هماهنگی خانواده معتاد، کنترل و نظارت لازم را انجام داد.

بهشتی با اشاره به شعار شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در کاهش اعتیاد افزود:"همه باهم، نه به اعتیاد و یاریگر هم باشیم" پیام و یا شعار ستاد مبارزه با موادمخدر در سال ۱۴۰۱ انتخاب شده و تحقق این شعار مستلزم مشارکت همگانی بویژه رسانه‌های جمعی و شبکه‌های اجتماعی است.

 

کدخبر: 773195 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟