از سر گیری تکمیل تصفیه خانه سمنان

به گزارش خبرگزاری رکنا از سمنان ،بعد از گذشت ۲۱ سال از شروع عملیات اجرایی تصفیه خانه فاضلاب شهری سمنان و معرفی پیمانکاران مختلف، این پروژه همچنان ناتمام باقی مانده است.

علی اکبر باغبان مدیره پروژه پساب شهری سمنان در تازه ترین اظهار نظز در خصوص تکمیل این پروژه گفت: شهرداری سمنان در آذر ماه ۱۳۹۹ طی قردادی با شرکت آب و فاضلاب قرار شد تا ۸۰ کیلومتر باقی مانده شبکه را لوله گذاری و حدود ۳۸ هزار انشعابات را نصب و از پسآب حاصل تا ۲۲ سال استفاده کند.

168867917 (2)

به گفته وی ، این سرمایه گذار در یک سال گذشته ۱۰ کیلومتر لوله گذاری را انجام داده است و قرار است در سال جاری آن را به ۳۰ کیلومتر افزایش بدهد.

خطر خشکسالی این روزها به شدت سمنان را تهدید می کند. بحران امروزی آب، این پیام را مخابره می‌کند که «آب، نعمتی یک بار مصرف نیست». این مایع باارزش را نمی‌توان بعد از یک بار استفاده از چرخه مصرف خارج کرد، زیرا این قابلیت را دارد که بعد از تصفیه مجدد، جای خالی خود را در برخی کاربری‌ها مانند صنعت یا کشاورزی غیرمثمر پر کند تا بدین ترتیب تهدید رها شدن پساب در محیط زیست به فرصتی برای خروج قسمتی از منابع آب زیرزمینی از چرخه تولید شود.

168867955 (2)

سید علی مرتضی نژاد شهردار سمنان در آذر ماه سال گذشته در گفتگو با خبرنگاران بر عزم شهرداری در اجرای سریع‌تر پروژه  تصفیه‌خانه فاضلاب و شبکه فاضلاب شهری سمنان تاکید و بر تکمیل آن در یک افق سه ساله خبر داده بود که در نهایت طی 2 سال به بهره برداری خواهد رسید.

بر اساس مصوبات شهری با تکمیل و راه اندازی این تصفیه خانه  ۳۰ درصد پسآب تصفیه شده به فضای سبز شهر و ۷۰ درصد آن  به صنایع سمنان اختصاص داده می شود .

هم اکنون در ضلع جنوبی تصفیه خانه سمنان در فاز اول باغ غیر مثمر ۵ هکتاری با کاشت بیش از ۸۰۰ اصله نهال احداث شده است.

حسن رستم زاده/سمنان

 

 

کدخبر: 773145 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟