ورود قرارگاه خاتم‌الانبیاء به پروژه‌های آبرسانی و راهسازی کردستان

به گزارش رکنا از کردستان؛ دکتر اسماعیل زارعی کوشا در جلسه‌ای با  سردار هوشی سادات فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که با حضور نمایندگان مردم سنندج در مجلس شورای اسلامی، نماینده شرکت ساخت و توسعه راه های کشور و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در تهران  برگزار شد، گفت: با توجه به عمق عقب ماندگی‌ها و نیاز استان به انجام و اجرای پروژه‌های مهم و زیرساختی دیداری با فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء انجام شد.

وی افزود: این جلسه با دستور کار ورود قرارگاه خاتم الانبیا برای کمک به توسعه زیرساخت های حوزه آب و راه و ارتقا شاخص های این دو بخش با بهره‌گیری از ظرفیت تهاتر نفت برگزار شد.

زارعی کوشا با بیان اینکه در کردستان پروژه‌های اولویت‌دار برای اجرا مشخص شده است، اظهار کرد: اجرای کنار گذر شهرهای کامیاران و سنندج  از مسیر کریدور شمال به جنوب  و راه سنندج- مریوان – باشماق از جمله پروژه‌هایی است که مقرر شد از لحاظ فنی و اجرایی بررسی و برای عملیاتی شدن و بهره‌مندی از این ظرفیت در دستور کار قرار گیرند.

استاندار کردستان اضافه کرد: مقرر شد وزارت راه و شهرسازی نسبت به ارائه مشخصات و اسناد پروژه‌ها و معرفی به سازمان برنامه و بودجه کشور برای طی مراحل ترک تشریفات اقدام کند.

وی یکی از مهمترین مسائل و دغدغه‌های این روزهای مدیریت اجرایی استان را آبرسانی به شهرهای دارای مشکل عنوان کرد و گفت: شرکت مهندسی آب و فاضلاب باید در کوتاهترین زمان ممکن اسناد مالی پروژه‌های آبرسانی به شهرهای قروه، دهگلان، بیجار و حسن آباد یاسوکند را جهت تنطیم تفاهم نامه و اخذ تاییدیه به سازمان برنامه و بودجه ارایه دهد.

استاندار کردستان آبرسانی به شهر سنندج از محل سد آزاد را دیگر پروژه مهم استان در حوزه آب نام برد و افزود: در این جلسه بر تسریع در تامین لوله توسط شرکت آب نیروی ایران برای لوله گذاری و افزایش اکیپ کارگاهی و سه شیفته شدن فعالیت توسط موسسه اروندان تاکید شد.

زارعی کوشا ادامه داد:۷۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای اتمام آبرسانی به سنندج از سد آزاد تامین شده و با توجه به تامین کمل  اعتبار پروژه انتطار داریم مردم سنندج در کوتاهترین زمان ممکن از آب گوارا و سالم  سد آزاد بهره‌مند شوند.

 

عبدالحکیمی /کردستان

 

کدخبر: 772887 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟