خوشه های صنعتی با هدف حمایت از کسب و کارهای کوچک در قزوین راه اندازی می شود

به گزارش خبرنگار رکنا ازقزوین، نخستین جلسه شورای راهبری خوشه فرآوری محصولات زیتون قزوین با هدف بررسی سند برنامه عملیاتی  سال اول توسعه خوشه زیتون روز یکشنبه در شرکت شهرک های صنعتی قزوین برگزار شد.

رضا صفاری در این جلسه اظهارداشت: خوشه های صنعتی با هدف حمایت از کسب و کارهای کوچک و محلی راه اندازی می شود.

وی بیان کرد: خوشه فرآوری محصولات زیتون در سال گذشته با هدف توسعه تولید و اشتغال مربوط به این محصول در استان و ایجاد انسجام بیشتر بین واحدهای تولیدی و فرآوری تشکیل شده است.

صفاری یادآورشد: با تشکیل خوشه زیتون، فعالیتهای برندسازی زیتون طارم سفلی، بازاریابی و صادرات محصولات وابسته به زیتون و ایجاد شبکه های کسب و کار صورت می گیرد.

رئیس هیئت مدیره شرکت شهرکهای صنعتی استان گفت: در حال حاضر ۱۷ واحد فرآوری و بیش از ۵۰ واحد کشت و صنعت عضو خوشه زیتون استان هستند.

وی بیان کرد: در سال تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین، حضور در نمایشگاه های داخلی و خارجی، برگزاری دوره های آموزشی در حوزه های مختلف از کاشت زیتون تا دوره های بازاریابی و فروش، پروژه های مطالعاتی در حوزه مگس زیتون و تصفیه پساب، مطالعه بازار کشورهای خارجی،تعامل با سازمان IOC ، برگزاری جشنواره زیتون، استاندارد سازی محصولات تولیدی خوشه و مطالعه ایجاد کنسرسیوم صادراتی زیتون طارم سفلی از مهمترین برنامه های این شرکت برای توسعه خوشه زیتون است.

در این جلسه رئیس انجمن زیتون استان و نمایندگان سازمان مدیریت و برنام ریزی، جهاد کشاورزی، صمت، اداره کل استاندارد، منابع طبیعی، غذا و دارو، محیط زیست و اتاق بازرگانی نیز حضور داشتند

 

 

کدخبر: 771905 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟