رشد  ۲ برابری شرکت‌های دانش بنیان در کشور

به گزارش خبرنگار رکنا از آذربایجان شرقی، علیرضا منادی رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در مراسم رونمایی از محصولات دانش بنیان دانشگاه تبریز با اشاره به تصویب قانون رفع موانع و مشکلات شرکت‌های دانش بنیان، گفت: در راستای عمل به فرمایش رهبر معظم انقلاب امسال شرکت‌های دانش بنیان ۲ برابر رشد می‌کنند.

وی اظهار کرد: قانون ۲۰ ماده ای جهش  حمایت از شرکت های دانش بنیان را در مجلس تصویب کردیم که مربوط به اصلاحیه قانون سال ۱۳۸۹ بوده و تمامی موانع اعم از بیمه، بورس و قضایی رفع می شود.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر گفت: با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر حمایت از شرکت های دانش بنیان، تعداد این شرکت ها از هفت هزار به ۱۴ هزار شرکت افزایش می یابد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز نیز با اشاره به ارزی آوری و صرفه جویی ارزی و قابلیت رقابت این محصولات با نمونه های مشابه خارجی، گفت: این طرح ها در حوزه های مختلف صنعتی، هوافضا، کشاورزی و الکترونیک است.

جلال شیری با اشاره به اینکه این ۱۲ شرکت دانش‌بنیان و نوآور در حوزه صادرات و ارزآوری غیرنفتی می تواند سهمی را به خود اختصاص دهند، خاطرنشان کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد شرکت‌ها دانش‌بنیان با افزایش رشد اقتصادی از مسیر ایجاد بهره‌وری، می‌توانند به رها شدن اقتصاد ایران از وابستگی به نفت کمک کنند. 

 

کدخبر: 771790 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟