صدور 25 مورد موافقت اصولی ایجاد واحدهای بوم‌گردی در استان

به گزارش خبرنگاررکناازارومیه، جلیل جباری اظهار کرد: ۲۵ مورد موافقت اصولی اقامتگاه بومگردی از ابتدای سال جاری در استان صادر شده است.

او با بیان اینکه دهه فجر ۵ واحد بوم گردی در شهرستان‌های سردشت، مهاباد، ارومیه و خوی افتتاح می‌شود، افزود: همچنین کلنگ زنی یک واحد بوم گردی در بوکان نیز دهه فجر انجام می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی با اشاره به صدور دو واحد پروانه بهره برداری واحد بوم گردی در شهرهای سلماس و ماکو عنوان کرد: در حال حاضر ۳۲ واحد بوم گردی در سطح استان وجود دارد که امید است با تحقق برنامه‌ها، این تعداد امسال افزایش داشته باشد.

جباری ادامه داد: در سطح استان شهرستان تکاب با دارا بودن هفت واحد بیشترین تعداد واحد بوم گردی را در بین شهرستان‌های استان به خود اختصاص داده که اغلب این واحدها نیز در محدوده میراث جهانی تخت سلیمان تکاب قرار دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی تهیه جزوه و آمادگی جهت برگزاری دوره آموزشی گردشگری روستایی و عشایری و اقامت گاه‌های بوم گردی برای دهیاران، شوراهای اسلامی و سرمایه گذاران در حوزه گردشگری در شهرستان چالدران و پیگیری امهال تسهیلات کرونایی اقامت گاه‌های بوم گردی برابر مصوبات ستاد ملی کرونا را از دیگر اقدامات این اداره کل عنوان کرد.

جباری از تهیه پرونده‌های ثبت آثار طبیعی به تعداد سه پرونده و ارسال به اداره کل ثبت آثار برای طی مراحل ثبت آبشار پیه دره خوی، رودخانه جغاتو، زرینه رود و غار قره دلیک میاندوآب خبر داد و گفت: مکاتبه در خصوص تعیین حریم آثار ثبت طبیعی با اولویت آثار ثبت شده‌ای که دارای متقاضی سرمایه گذاری است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی ادامه داد: در سال‌های اخیر گرایش مردم به استفاده از واحدهای بومگردی افزایش یافته چرا که مسافران با حضور در این مکان‌ها تجربه متفاوتی از زندگی شهری و مدرن را دارند.

او بیان کرد: با توجه به‌وجود طبیعت کوهستانی، باغ‌شهرها و زندگی عشایری و روستایی در آذربایجان غربی، ظرفیت قابل توجهی برای گسترش و راه‌اندازی واحدهای بومگردی وجود دارد و هدف اداره‌کل میراث فرهنگی استان نیز استفاده از این ظرفیت غنی است.

جباری هماهنگی برای حضور واحدهای بوم‌گردی در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران، پیگیری امهال تسهیلات کرونایی واحدهای بوم‌گردی، شرکت در جلسات کمیته غارنوردی، تهیه طرح روستاهای هدف گردشگری جدید استان و معرفی ظرفیت‌های گردشگری روستایی و عشایری استان در صدا و سیما از دیگر اقدامات این اداره‌کل در حوزه بوم‌گری و اکوتوریسم هستند.

آذربایجان‌غربی/کریم معجنی 

کدخبر: 770614 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟