۲۰۷ میلیارد تومان در حوزه مخابرات کردستان سرمایه‌گذاری شده است.

آزاد حکمت اظهار داشت: این میزان سرمایه گذاری با وجود کمبود منابع و محدودیت ها و مشکلات اقتصادی انجام شده و کمبودی در زمین خدمات رسانی به مردم وجود نداشته است.

وی به آمادگی مخابرات برای اجرای فیبر نوری در تمام واحدهای تولیدی اشاره کرد و یادآور شد: در یک سال اخیر در حوزه فیبر نوری بیش از ۳۶۹ کیلومتر در استان اجرا شده که بیش از ۳۰۰ کیلومتر آن مربوط به مناطق روستایی بوده است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان تاکید کرد: با وجود مشکل در زمینه منابع مالی اجرای فیبر نوری در مناطق مختلف استان تا پایان سال با جدیت ادامه خواهد یافت و واگذاری های جدید تلفن ثابت بر بستر همین فناوری خواهد بود.

حکمت اظهار داشت: افزایش رضایتمندی مشترکان، ارائه انواع سرویس‌ها در بستر Ip، بهبود کیفیت خدمات مخابراتی در حوزه تلفن ثابت، ارتقا امنیت اطلاعات، اجرای فیبر اختصاصی برای مشتریان، توسعه زیر ساخت سایت های تلفن همراه برای نصب و راه اندازی تجهیزات تکنولوژی های ۳G و ۴G از جمله مزایای فیبرنوری است.

در حال حاضر بیش از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار شماره تلفن همراه اعتباری و دائمی با ضریب نفوذ ۱۳۷ درصد در کردستان مشغول بکار است تعداد ۹۳۸ روستای استان نیز تحت پوشش خدمات تلفن همراه اول مخابرات است.

 

عبدالحکیمی /کردستان

 

کدخبر: 770596 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟