به دنبال احیای اقتصاد روستاها هستیم

به گزارش رکنا از مازندران، سید محمود حسینی‌پور استاندار مازندران در این مراسم گفت: اگر به گذشته برگردیم می‌بینیم که از امکاناتی همچون آب آشامیدنی، برق، گاز، اینترنت، جاده و آسفالت برخوردار نبودیم و ا‌کنون به برکت انقلاب اسلامی، وجود امام (ره) و شهدای گران‌قدر توانستیم امکانات اولیه زندگی را همچون شهرها به روستاها ببریم اگرچه هنوز عدالت اجتماعی محقق نشده است‌.

وی افزود: امکانات بیشتری باید به روستاها ببریم چرا که یکی از گرفتاری‌های اصلی ما در روستاها علیرغم گسترش امکانات این است که روستاها خالی از سکنه شده است.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: در استان مازندران به دنبال احیای اقتصاد روستا هستیم، زیرا بهترین شرایط آب و هوایی و نیروی انسانی در روستاها را شاهد هستیم؛ بیشتر روستاهای استان در حال حاضر شرایطی دارند که پذیرفته‌اند شغل‌های ضعیفی را در شهرها انتخاب کنند و از روستاها خارج شوند که باید با انتقال امکانات بیشتر به روستاها، زمینه‌های مهاجرت معکوس صورت گیرد و این امکاناتی که جمهوری اسلامی به روستاها می برد صرفا برای خوش نشینی در روستاها نیست، هرچند این افراد هم باید استفاده کنند ولی هدف اصلی مهاجرت معکوس به روستاهاست.

نماینده عالی دولت در مازندران تاکید کرد: ما برای اجرای این طرح، 5 بانک را انتخاب کردیم که بیایند که هر کدام با تحت پوشش قرار دادن چندین روستا، به آن‌ها تسهیلات ارائه کنند، ما جهاد کشاورزی را مکلف کردیم تا با اعزام مهندسان به روستاها، نسبت به توانمندسازی روستاها اقدام کنند.

وی متذکر شد: خود روستائیان ما باید توجه داشته باشند که اگر بتوانند اقتصاد روستاها را احیا کنند، دیگر جوانان روستائی در شهرها به شغل‌های کاذب گرفتار نخواهند شد.

مازندران/صدیقه عباسی نیک

کدخبر: 769926 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟