افتتاح و کلنگ‌زنی 50 طرح گازرسانی در مازندران همزمان با دهه فجر

به گزارش رکنا، "قاسم مایلی رستمی" اظهار کرد: طی دهه مبارک فجر امسال، 49 روستای استان با مجموع بیش از 12 هزار خانوار از نعمت گاز طبیعی برخوردار می‌شوند.

 

سرپرست شرکت گاز مازندران، میزان اعتبار صرف شده برای پروژه‌های افتتاحی دهه مبارک فجر را 150 میلیارد تومان اعلام کرد.

 

وی افزود: گاز مازندران پروژه شبکه توزیع در 12 روستا با مجموع 746 خانوار در بهشهر اعم از؛ کوا، کوادره، سنگ روج، غلامی، چالو، لند، کهنه کومه، گت چشمه، کردمحله، سابق محله و عیدین را که از سال ۱۳۹۷ استارت خورده بود، با میزان شبکه گذاری ۷6 هزار متر با صرف اعتبار ۴5 میلیارد تومان افتتاح خواهد شد.

 

مایلی رستمی تصریح کرد: دو روستای لترکا علیا و بندبن منطقه هزار جریب نکا با جمعیت ۱۰۰ نفر و با حجم شبکه گذاری ۳ هزار و ۲۰۰ متر و صرف اعتبار 5/2 میلیارد تومان از برنامه‌های افتتاحی این شرکت در دهه فجر است.

 

سرپرست شرکت گاز مازندران اعلام کرد: همچنین گاز مازندران پروژه گازرسانی به ۱7 روستا در تنکابن با مجموع 10 هزار خانوار در منطقه دهستان دوهزار تنکابن را با حجم شبکه گذاری 120 هزار و 72۰ متر مربع با صرف اعتباری بالغ بر 72 میلیارد تومان افتتاح خواهد کرد‌.

 

وی افزود: گاز مازندران پروژه شبکه توزیع در 10 روستا با مجموع 8۰۰ خانوار در شهرستان گلوگاه اعم از؛ بارکلا، لت کوه، دهی، کلکت، ویوا، چین پارچ، آغوزدره، وزوار، همچان و مصیب محله با میزان شبکه گذاری 50 هزار متر با صرف اعتبار 16.5  میلیارد تومان افتتاح خواهد شد.

 

سرپرست شرکت گاز مازندران تصریح کرد: 8 روستای ابکسر، للیک، میانک، کلاخیل، لارما، لولت، ورکی و اجارستاق با جمعیت 530 خانوار و با حجم شبکه گذاری 23 هزار و 4۰۰ متر و صرف اعتبار 14 میلیارد تومان از برنامه‌های افتتاحی این شرکت در دهه فجر است.

 

مایلی رستمی در ادامه با اعلام اینکه کلنگ‌زنی پروژه گازرسانی به شهرها و روستاهای محور پول، کجور و بلده از دیگر برنامه‌های شرکت گاز استان مازندران برای ایام مبارک دهه فجر است، گفت: برای گازرسانی به این مناطق در مجموع 337 کیلومتر خط تغذیه و یک هزار و 500 کیلومتر شبکه داخلی روستاهای مسیر اجرا خواهد شد که پیش بینی می‌شود با اعتباری بیش از 8 هزار میلیارد ریال از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شوند.

 

سرپرست شرکت گاز مازندران خاطرنشان کرد: ضریب نفوذ گازرسانی در حوزه شهری 99/9 و در حوزه روستایی 95/5 است و جا دارد بیان کنیم که مازندران در حوزه گازرسانی روستایی رتبه دوم کشور را دارد.

مازندران / صدیقه عباسی نیک 

کدخبر: 768244 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟