مرکز اوتیسم با یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان راه اندازی خواهد شد

به گزارش خبرنگار رکنا ازقزوین، در مراسمی با حضور کاظمی معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور، پیله فروش معاون اقتصادی استانداری ، مدرسی مدیرکل اجتماعی استانداری قزوین ضمن تقدیر از خدمات علیرضا وارثی مدیرکل سابق، علی دهباشی پور به عنوان سرپرست جدید بهزیتسی استان قزوین معرفی شد.

علیرضا وارثی در این مراسم اظهارداشت: ۱۶۵۰ روز در بهزیستی خدمت کردم و همه کمک کردند تا دراین مسیر سخت گام برداریم و رضایت افراد تحت پوشش را تامین کنیم.

وی اضافه کرد: تنها استانی هستیم که اداره بهزیستی ساختمان ستاد ندارد و اجاره نشین هستیم تلاش زیادی شد تا بتوانیم با فروش دو ساختمان مازاد خود مکان مناسبی برای استقرار همکاران تهیه کنیم.

مدیرکل سابق بهزیستی استان قزوین تصریح کرد: برای پویایی مجموعه تلاش زیادی شد و به دور از نگاه سیاسی و کمک همه همکاران توانستیم رتبه خود را از رتبه 29 به جایگاه اول کشور رسیدم که اتفاق ارزشمندی بود.

وی اضافه کرد: تعداد مستمری بگیران از 650 نفر در سالهای گذشته به 24 هزار نفر رسید که رسیدگی به آنها با تلاش بانه روزی ممکن شد و پشت نوبتی ها نیز به حداقل رسید.

وارثی تصریح کرد: در یک دو سال اخیر بیش از ۳۴۵۰ مددجوی دیگر به افراد تحت پوشش اضافه شد و امروز ۲۸۲ مرکز به عنوان شرکای اجتماعی با ما همراهی می کنند.

وی اظهارداشت: تعداد معلولان تحت پوشش نیز از۵۷۰۰ معلول به ۲۸ هزار نفر افزایش یافت و در بخش توسعه مشارکتها توانستیم امسال بیش از ۱۲ میلیارد تومان کمک خیرین را جذب کنیم.

مدیرکل سابق بهزیستی استان قزوین اضافه کرد: شیرخوارگاهی با ۴۰ میلیارد تومان هزینه و یک مرکز مداخله در بحران در حال ساخت است و ۱.۵ میلیارد برای معتادان متجاهر اختصاص دادیم و بودجه بهزیتسی استان را از ۷.۵ میلیارد تومان به ۴۳.۵ میلیارد تومان رساندیم که حمایت استاندار بسیار موثر بود و امیدواریم تا 48 میلیارد تومان نیز افزایش یابد.

وی گفت: انتخاب مدیران از داخل مجموعه بهزیستی اتفاق مبارکی است که به بهره وری در کارها منجر شده و همه معاونان جانشین دارند و یک رقابت سالم در مدیریت ایجاد شده است.

وارثی اظهارداشت: در حوزه پیشگیری رتبه برتر کشور را کسب کردیم و در توانبخشی هیچ مرکزی افراد در توبت ندارند و فضای خوبی بین دستگاه قضا و بهزیستی و سایر دستگاهها ایجاد شده که که ارزشمند است.

وی اضافه کرد: مرکز اوتیسم با یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان راه اندازی خواهد شد و خدمات لازم به مددجویان ارائه می شود.

وارثی گفت: در حال حاضر به راه اندازی 5 مرکز روزانه نیازمندیم تا به جامعه هدف خدمات داده شود و آسیب های اجتماعی را کاهش دهیم.

وی در خصوص استهلاک خودروهای اورژانس اجتماعی، تامین اعتبار برای توزیع جهیزیه، به روز شدن بانک اطلاعاتی، افزایش سهم اعتباری مسکن و اشتغال، واگذاری شیرخوارگاه کودکان 3 تا 6 سال به بخش خصوصی نیز نکاتی را یادآورشد.

 

کدخبر: 769708 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟