دیدار استاندار خراسان رضوی و معاونین با تولیت آستان قدس رضوی

به گزارش خبرنگار رکنا از مشهد ، یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی همزمان با گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر به همراه معاونین خود با حجت الاسلام احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی در محل این آستان مقدس دیدار و گفت و گو کرد.

نظری در این دیدار ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن دهه مبارک فجر و تسلیت به مناسبت ارتحال آیت الله صافی گلپایگانی به معرفی معاونان استاندار و برنامه‌های انجام شده پرداخت و اظهار کرد: مهم ترین کاری که در حوزه معاونت سیاسی استانداری انجام داده‌ایم انتصاب فرمانداران بود که تا این لحظه 24 نفر منصوب و افراد جدید مستقر شده‌اند. همچنین بنای بر تثبیت پنج فرماندار داریم و مابقی فرمانداری‌ها هم در شرف اقدام است.

استاندار خراسان رضوی به مشکلات اقتصادی استان اشاره کرد و ادامه داد: در حوزه اقتصادی، مهم ترین مشکلی که بررسی کرده‌ایم و اولویت دارد، مرکزیت و اداره جریان اقتصادی استان بود. لذا به دنبال رفع مشکل جریان اقتصادی استان در قالب یک قرارگاه با مدیریت متمرکز در بخش‌های مختلف اقتصادی هستیم.

وی تصریح کرد: در حوزه معاونت توسعه استانداری هم باید گفت، جنبه امورات استانداری، فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها و فضای داخلی تشکیلات در این معاونت رسیدگی می‌شود و تاکید داریم حتما مجموعه استانداری از شرایط درونی مناسبی برخوردار باشد.

نظری به حوزه عمرانی پرداخت و گفت: حدود 250 پرونده مرتبط با تغییر کاربری‌ها مرتبط با کمیسیون ماده پنج وجود داشت که بعضا تا 10 سال معطل این کمیسیون بوده‌ و خوشبختانه امروز با معاونت جدید عمرانی استانداری کاملا به پرونده‌ها رسیدگی شده است و حتی در سفرهای شهرستانی، این کمیسیون در شهرستان‌ها هم تشکیل شده است تا امور رسیدگی شود.

استاندار خراسان رضوی همچنین با اشاره به اهمیت حوزه زیارت و مدیریت امور زائران خاطرنشان کرد: در حوزه معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران باید گفت رونق حوزه زیارت در استان، زیرساخت‌ خیر برای همه عرصه‌ها و بخش‌ها اعم از تاثیرات اجتماعی، روانی و اقتصادی در پی خواهد داشت. در این راستا پیش بینی برنامه برای زائران خارجی و گستره امر زیارت در داخل به همراه اقدامات ذیل کارگروه ملی زیارت از جمله برنامه‌های مشخص شده برای این حوزه است.

تولیت آستان قدس رضوی هم در این دیدار ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن دهه مبارک فجر و تسلیت به مناسبت ارتحال آیت الله صافی گلپایگانی اظهار کرد: امام راحل فرمودند که انبیاء ما هم چنین مردمی به مانند مردم عزیز ما نداشتند. لذا باید گفت این مردم شایسته خدمت هستند هرچند کوتاهی‌هایی هم شده اما اکنون فرصت خوبی است که به مسئله خدمت جامه عمل پوشاند.

حجت الاسلام مروی ادامه داد: دولت محترم با شعارهای عدالت محوری و پیروی از منویات مقام معظم رهبری به میدان آمده است که خب مردم هم منتظر هستند تا نتایج را ببینند. لذا همه باید کمک کنیم تا این دولت موفق شود و به آن اهداف بلندی که دارد برسد و رضایت مردم را جلب کند.

وی تاکید کرد: مردم عزیز ما سال‌ها سختی‌ها و فشارهای فراوانی را تحمل کردند و این یک تحملی بود که آن را از روی بصیرت و آگاهی انتخاب کردند و شایسته هرگونه خدمت هستند.

تولیت آستان قدس رضوی خطاب به استاندار خراسان رضوی ابراز کرد: ان‌شاءالله دوره استانداری شما و همکارانتان یک دوره درخشانی در طی دوران استانداری خراسان رضوی باشد و لذا ما هم آنچه در توان داشته باشیم و بستر برای کمک باشد، دریغ نخواهیم کرد.

کدخبر: 769333 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟