پیام تسلیت نماینده ولی‌فقیه و استاندار قم به مناسبت ارتحال آیت‌الله صافی

به گزارش رکنا از قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم استانداری قم، دراین پیام آمده‌است: خبر ارتحال ملکوتی شیخ المراجع آیت الله صافی گلپایگانی علیه مایه تالم و تاثر فراوان اینجانبان شد.

پیام حاکی است: آن فقیه بزرگ، عمر پر برکت خویش را در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی و سیاسی صرف ترویج اسلام ناب محمدی(ص) و استحکام پایه‌های نهال نوپای انقلاب اسلامی ایران کرد تا انقلاب به برکت این مجاهدت‌ها به درختی تنومند تبدیل شود و با تالیف کتب ارزشمند فقهی و تربیت شاگردانی فقیه و وارسته زکات علم خویش را به نحو اتم و اکمل پرداخت نمود.

پیام ادامه یافته است: اینجانبان ازجوار مضجع شریف حضرت فاطمه معصومه(س)رحلت جانگداز این مرجع عالیقدر راخدمت حضرت ولی عصر (عج)حضرت فاطمه معصومه(س)مراجع عظام تقلید، مقام معظم رهبری،حوزه‌های علمیه، شاگردان، مقلدان، دوستداران، مردم و بیت شریف آن بزرگوار تسلیت عرض می‌کنیم و علو درجات آن شخصیت والا را از خداوند متعال طلب نموده و برای بیت معزز و ارادتمندان ایشان صبر جزیل مسالت داریم.

روح آیت الله صافی گلپایگانی شب گذشته در پی ایست قلبی به ملکوت اعلی پیوست. 

این فقیه اهل‌بیت، از شاگردان برجسته آیات عظام بروجردی، حجت، خوانساری و گلپایگانی بود و مدتی نیز در نجف اشرف از آیات محمدکاظم شیرازی و محمدعلی کاظمی بهره برده بود.

آیت‌الله صافی گلپایگانی، شیخ المراجع، سالیان متمادی درحوزه علمیه قم به تدریس و تحقیق و تألیف آثار گوناگون فقهی، کلامی و حدیثی پرداخته است.

نظری/ قم

کدخبر: 769006 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟