استاندار کردستان از حضور مؤثر کردستان در نمایشگاه گردشگری تهران تقدیر کرد

 

به گزارش رکنا از کردستان؛اسماعیل زارعی‌کوشا روز دوشنبه 11 بهمن‌ماه 1400 در بازدید از بخش های مختلف غرفه استان کردستان در پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران، با متولیان، هنرمندان صنایع دستی و فعالین گردشگری حاضر در نمایشگاه دیدار و گفتگو کرد.

استاندار کردستان در این بازدید، گفت: استان کردستان با وجود آثار تاریخی، فرهنگی و طبیعی فراوان، یکی از پرظرفیت‌ترین استان‌های گردشگری به‌شمار می‌رود.

زارعی کوشا، اظهار داشت: حضورموثر  در این نمایشگاه می‌تواند در زمینه توسعه گردشگری و جذب سرمایه‌گذاران، بسیار مفید و اثرگذار و دستاوردهای بهتری را برای استان به دنبال داشته باشد.

وی افزود:امیدواریم متولیان گردشگری استان در این نمایشگاه بتوانند توانمندی‌های گردشگری، صنایع دستی و فرهنگ غنی کردستان را به بهترین نحو به کشور و جهان معرفی و از گردشگران برای انتخاب کردستان به عنوان مقصد گردشگری دعوت کنند.

نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره وکامیاران در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: استان کردستان مجموعه‌ای از آثار باستانی فاخر و گردشگری بی‌نظیر و آداب‌و رسوم منحصر به فرد است.

سید مهدی فرشادان اظهار داشت: این استان بیش از پیش ظرفیت تبدیل به مقصد سفرهای گردشگران داخلی و خارجی را دارد.

نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره وکامیاران در مجلس شورای اسلامی، افزود: تلاش می‌شود با جذب اعتبارات لازم، زمینه رونق گردشگری کردستان فراهم شود.

فرشادان ضمن تقدیر از حضور فعال استان در این نمایشگاه، یادآور شد: امیدوارم این تلاش‌ها سبب جذب گردشگر و در مجموع رونق اقتصادی منطقه شود.

نماینده مردم شهرستان‌های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید گفت:استان کردستان با ویژگی‌های منحصر به فرد فراوان جایگاه ویژه‌ای در صنعت گردشگری کشور دارد.

دکتر شیوا قاسمی پور اظهار داشت:ثبت جهانی هورامان و معرفی مریوان به عنوان شهر جهانی کلاش، فرصت بسیار مناسبی برای معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بی‌بدیل منطقه در سطح کشور و جهان است.

نماینده شهرستان‌های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی، افزود: خوشبختانه اداره‌کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان در این نمایشگاه ظرفیت‌های ویژه گردشگری و فرهنگی کردستان را به نحو احسن ارائه کرده است.

قاسمی پور عنوان کرد: اگر مردم با جاذبه‌های متنوع کردستان آشنا شوند، قطعا استان را به عنوان یکی از مقصدهای گردشگری سفر انتخاب می‌کنند.

عبدالحکیمی /کردستان

 

کدخبر: 768682 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟