آسایش و آرامش شهروندان نباید تحت الشعاع اختلافات اتوبوسرانی و شهرداری قرار گیرد. 

به گزارش خبرنگار رکنا در ارومیه، وی در این جلسه  تصریح کرد: آسایش و آرامش شهروندان نباید تحت الشعاع اختلافات اتوبوسرانی و شهرداری قرار گیرد. 

عتباتی تاکید کرد: قابل قبول نیست که شهروندان ما در مناطق محروم و حاشیه‌نشین شهر آنهم در برف و بارندگی به ناوگان حمل و نقل عمومی دسترسی نداشته باشند. 

وی تبدیل شدن این مشکل به معضل شهری را کوتاهی مدیریت شهری در دوره گذشته خواند و اذعان کرد: این اِشکال به مجموعه مدیریت شهری و مدیریت نظارت شهری وارد است که می‌بایست چاره اندیشی می‌کردند که این مشکل مرتفع شود و نهایتاً اگر موضوع لاینحلی باقی می‌ماند دستگاه قضایی از باب حقوق عامه و مسائل قانونی ورود پیدا می‌کرد.

عتباتی با انتقاد از اعضای شورای شهر ارومیه گفت: شما به عنوان نمایندگان مردم باید به فکر مردم و خانواده های آنها باشید؛ هیچ کلان‌شهری نیست که ناوگان حمل و نقل داخلی آن عملاً تعطیل باشد.

رئیس کل دادگستری استان در ادامه از  رانندگان حمل و نقل شهری، اتوبوس‌داران و رانندگان اتوبوس نیز گله کرد و افزود: از انصاف به دور است که حق و حقوق مردم و آسایش آنها  وجه المصالحه قرار گیرد، باید همه برای حل این مشکل کمک کنیم. 

این جلسه با مصوباتی از جمله شروع به کار ناوگان حمل و نقل اتوبوسرانی، بررسی و تنظیم  قرارداد تیپ کشوری با حضور دادستانی و عقد قرارداد با اتوبوس‌دارانی که تمایل عقد قرارداد دارند و آزادسازی اتوبوس‌دارانی که حاضر به عقد قرارداد نیستند و تامین ناوگان جایگزین از سوی شهرداری به کار خود خاتمه داد.

آذربایجان‌غربی/کریم معجنی 

کدخبر: 768062 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟