به گزارش رکنا از یاسوج، سید جواد هاشمی ظهر امروز (شنبه نهم بهمن ماه) در نشست ستاد کرونا استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: همه موضوعات مربوط به کرونا در جلسه گفته شد اما آنچه که اعلام شده و جای نگرانی دارد این است که از اطلاعات به دست آمده در برخی از کشورها اُمیکرون جهان چهار برابر آثار کشندگی نسبت به دلتا و بقیه سویه‌ها دارد.

وی گفت: امیدواریم سهل انگاری وجود نداشته باشد همه مردم و مسئولان استانی پای کار باشند تا بتوانیم از جان مردم کهگیلویه و بویراحمد به خوبی حفاظت کنیم.

هاشمی ادامه داد: متأسفانه شنیده ایم که ماندگاری امیکرون روی پوست و سطوح پلاستیکی مدت دار بوده و همچنین مقاومت بیشتری در برابر واکسن ها از خود نشان داده و از همه بدتر اینکه تا حدود زیادی پی‌سی‌آر گریز است که این اطلاعات از یک مرکز مهم منتشر شده و باید بسیار جدی گرفته شود.

وی با بیان اینکه ویروس سهل انگاری نمی‌پذیرد یادآور شد: سهل انگاری متولیان به هیچ وجه به مصلحت نیست و باید مسئولان و مردم پای کار باشند و دستورالعمل ها را مد نظر قرار دهند.

این مسئول ادامه داد: استاندار هم مطالب بسیار خوبی را امروز در نشست ملی ستاد کرونا ارائه کرد از جمله آنها برخی کمبودها مربوط به کارانه ها همچنین خرید دارو و تجهیزات مثل ونتیلاتور و اکسیژن ساز و دیگر کمبودها بود که رئیس جمهور نیز آنها را یادداشت کرد و خوشبختانه رئیس جمهور دستور داد که برای اجرایی شدن آن ها این مصوبات به هیئت دولت برود.

وی گفت: ماسک کماکان بیشترین سهم را در کنترل بیماری دارد همه باید به آن پایبند باشند در اجتماعات استان کسی بدون‌ ماسک رفت و آمد نکند همچنین ضرورت تبیین دُز سوم واکسن در رسانه ملی و از سوی خبرنگاران و رسانه‌های آنها کاری بسیار مهم است.

هاشمی در ادامه به فرا رسیدن ماه رجب و همچنین اعتکاف اشاره کرد و گفت: قطعاً ابلاغیه های آن صادر خواهد شد و باید مسئولان تبلیغات اسلامی در ستاد کرونا هفته آینده حضور داشته باشند تا بتوانیم برنامه ریزی در این زمینه نیز داشته باشیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار افزود: متاسفانه ۴ شهرستان ما به رنگ زرد در آمده و بقیه شهرستان ها آبی هستند زنگ خطر برای همه مردم و مسئولان است بحث واکسن زیر ۱۲ سال را داریم که باید با رضایت خانواده ها و داوطلبانه انجام شود.

این مسئول به محدودیت ها اشاره کرد و گفت: محدودیت ها نباید مطلق باشد جلسات باید با ۲۰ تا ۳۰ درصد ظرفیت برگزار شود همچنین فرهنگ و ارشاد اسلامی که می‌خواهد جشنواره فیلم های فجر و موسیقی فجر را داشته باشد باید تمام مراحل را در نظر گیرد.

وی گفت: بحث تفویض اختیار برای تعطیلی شهرستان ها و استان ها به ستاد استانی واگذار شده و این ستادهای استانی هستند که می توانند تصمیم بگیرند کی و چه موقع و کجا باید تعطیل شود امیدواریم مردم استان کهگیلویه و بویراحمد با رعایت دستورالعمل ها اجازه کمترین تلفات را به اُمیکرون بدهند.

کدخبر: 767810 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟