۹۲ درصد منابع آبی در حوزه کشاورزی مصرف می شود.

 به گزارش خبرنگار رکنا از ایلام؛ علی پوراحمد با بیان اینکه تامین آب شرب در اولویت شرکت آب منطقه ای است، اظهار داشت: حدود ۵ درصد منابع آبی صرف تامین آب شرب، ۹۲ درصد منابع آبی حوزه کشاورزی و کمتر از ۳ درصد در صنعت مصرف می‌شود.

وی افزود: اگر ۱۰ ‌درصد از آب مصرفی در حوزه کشاورزی صرفه‌جویی داشته باشیم، مشکل آب شرب در استان مرتفع می‌شود.

مدیرعامل آب منطقه ای ایلام با توجه به اینکه حوزه صنعت، اشتغال‌زایی بسیار بالاتری نسبت به کشاورزی دارد، گفت: از سوی دیگر مسائل حوزه کشاورزی نیز با تامین محصولات استراتژیک جامعه مرتبط است و باید در این خصوص تعادلی بین سه حوزه مصارف شرب، کشاورزی و صنعت برقرار باشد.

وی ادامه داد : تلاش شده حداقل‌های زیست‌محیطی برای رهاسازی آب مخازن مورد توجه قرار گیرد چرا که مسائل محیط‌ زیست در اولویت شرکت آب منطقه ای ایلام است.

پوراحمد اضافه کرد: در این خصوص باوجود اینکه سدهای ما از لحاظ منابع آبی با مشکل مواجه هستند اما محیط‌ زیست و شرب در اولویت قرار دارد و بخش صنعت و کشاورزی متناسب با وضعیت منطقه و وضعیت کشور مصارف منابع آبی تعریف می‌شود از سوی دیگر الگوی کشت ما نیز باید متناسب منابع و مصارف آب باشد.

به گفته ی مدیرعامل آب منطقه ای استان ایلام، به دلیل کاهش شدید منابع آب سد ایلام در سال جاری و نبود افق روشنی در خصوص بارش‌ها ، ناگزیر شدیم کشت تابستانه را در شبکه کنجان چم و اراضی پایین‌دست سد ایلام نداشته باشیم.
ایلام، کوثر موسوی 

 

کدخبر: 767797 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟