دستگیری متهمان به کلاهبرداری فروش ارز مسافرتی در کاشمر

به گزارش خبرنگار رکنا از مشهد، سرهنگ حسین احمدی افزود: درپی شکایت یکی از همشهریان مبنی بر اینکه از طریق آشنایی با فردی ناشناس در فضای مجازی که در زمینه خرید و فروش ارز فعالیت می‌کرد، برای یک شماره کارت که به عنوان یک صرافی معتبر معرفی شده بود، مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان برای خرید ارز یورو واریز کردم، ولی وی صفحه خود را حذف کرد و دیگر پاسخگو نبود، پلیس فتا وارد عمل شد.

وی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا شهرستان با انجام اقدامات فنی سریعاً حساب‌های مقصد را شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی این حساب‌ها را مسدود کردند.

فرمانده انتظامی کاشمر ادامه داد: در بررسی ها، کارشناسان پلیس فتا متوجه شدند که مبلغ واریزی به حساب یک صرافی در شهرستان تبریز واریز شده و کلاهبرداران برای خرید ارز به این صرافی مراجعه کرده اند که تصاویر کلاهبرداران که دو خانم بودند، توسط دوربین‌های مداربسته شناسایی شد.

وی تصریح کرد: مأموران انتظامی این یگان با هماهنگی مقام قضایی به صورت نیابتی به شهرستان تبریز عزیمت و پس از شناسایی متهمان، توانستند ۳ متهم را دستگیر کرده و تحویل مراجع قضایی دهند و مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان وجه مالباخته نیز به وی عودت داده شد.

سرهنگ احمدی خاطرنشان کرد: متهمان در شبکه‌های اجتماعی با صفحات متعدد با سواستفاده از نام صرافی‌های معتبر اقدام به تبلیغ فروش ارز مسافرتی ارزان‌تر می‌کنند که با ترفند و فریب تصاویر پاسپورت مالباختگان را گرفته و باجعل برگه حواله رسمی صرافی اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه برخی سود جویان از طریق آگهی‌های جعلی در فضای مجازی با جلب اعتماد از کاربران اقدام به کلاهبرداری می‌کنند به شهروندان توصیه کرد؛ قبل از انجام معامله همیشه از صحت آگهی‌ها اطمینان حاصل و سپس اقدام به واریز وجه کنند و هرگونه محتوا و برنامه مشکوک را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir لینک مرکز فوریت‌های سایبری با پلیس فتا در میان بگذارند.

کدخبر: 766987 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟