شناسنامه دار شدن صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش رکنا از یاسوج، سید جواد هاشمی‌مهر ظهر امروز (چهارشنبه ۶ بهمن) در نشست هماهنگی بازارچه صنایع دستی، اظهار کرد : کهگیلویه و بویراحمد دارای مناطق بکر طبیعی و گردشگری است و استعدادهای خوبی در حوزه‌های مختلف از جمله گردشگری و صنایع دستی دارد که مجهول و ناشناخته مانده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: ۳۵ هزار هنرمند صنایع دستی شناسنامه‌دار در استان وجود دارد که می‌طلبد بازارچه‌ای برای عرضه محصولات دایر شود.

وی بیان کرد: راه‌اندازی بازارچه صنایع دستی گام بزرگی در جهت معرفی تولیدات صنایع دستی، فروش و درآمدزایی هنرمندان است.

هاشمی‌مهر با تاکید بر شناسنامه‌دار شدن تولیدات صنایع دستی هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: محصولات صنایع دستی شناسنامه‌دار شوند تا به اسم سایر استان‌ها به فروش نروند.

 وی تصریح کرد: با ایجاد بازارچه به دنبال حمایت از هنرمندان صنایع دستی هستیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: آب منطقه‌ای، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و شهرداری یاسوج ظرف مدت یک هفته موظف هستند مکان ایجاد بازارچه صنایع دستی را مشخص کنند.

همچنین مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: تعداد زیادی از هنرمندان صنایع دستی زنان سرپرست خانوار هستند که باید مورد حمایت قرار گیرند.

نادیا صداقت عنوان کرد: جلسات متعددی در راستای راه‌اندازی بازارچه دائمی صنایع دستی گرفته شده اما نگاه‌های سطحی و عدم همکاری‌ها مانع ایجاد بازارچه شده است.

کدخبر: 766828 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟