اصناف به شرط انجام واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌ها مجاز به فعالیت هستند

به گزارش رکنا در همدان ،محمد علی محمدی در ستاد مدیریت کرونای شهرستان با بیان اینکه اصناف به شرط انجام واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌ها مجاز به فعالیت هستند،گفت: اتاق اصناف طی یک هفته وضعیت واکسیناسیون متصدیان واحدهای صنفی را بررسی و طبق قانون با ناقضان بهداشتی برخورد کند چراکه سلامت مردم بسیار باهمیت است.

وی خواستار نظارت بیشتر دستگاههای اجرایی ذیربط بر ساز و کار و نحوه کنترل کارت واکسن متصدیان و مراجعان به مراکز ورزشی، کتابخانه ها و اینگونه اماکن عمومی شد و تاکید کرد: فعالیت تالارهای پذیرایی، رستوران ها و مراکز تهیه و توزیع غذا صرفا در چارچوب پروتکل های بهداشتی بلامانع است و بازرسان مرکز بهداشت با جدیت بر این مهم نظارت نمایند.

فرماندار شهرستان همدان با هشدار کاهش حساسیت عمومی به شیوع ویروس کرونا و استفاده از ماسک یادآورشد: واکسیناسیون و رعایت پروتکل ها بطور موثری باعث کاهش مرگ و میر و بستری بیماران کرونایی شده است اما همدان بواسطه ارایه بسیاری از خدمات پزشکی، خدماتی و اداری به استانهای مجاور دارای ارتباطات فیزیکی زیادی است که مراقبت بیشتری می طلبد.

محمدی با اشاره به کاهش محدودیتهای ترافیکی اعمال شده در آرامستان باغ بهشت همدان تصریح کرد: امکان تردد خودرو در باغ بهشت باهدف تسهیل در تردد حداقلی خانواده ها انجام شده نه اینکه با محدودیت برگزاری مراسم ختم در مساجد شاهد حضور تعداد قابل توجه و کثیری از بستگان متوفی در باغ بهشت و مراسم خاکسپاری باشیم.

فرماندار همدان از عادی انگاری، برگزاری مراسم و دور همی ها و عدم رعایت پروتکل ها در سطح روستاها ابراز نگرانی کرد و گفت: اکنون تشویق و ترغیب روستائیان به واکسیناسیون مهمترین وظیفه و معیار عملکرد دهیاران است چون وضعیت استفاده از ماسک در روستاها بسیار نامطلوب است.

وی افزود: اتوبوسهای درون شهری نیز وضعیت مناسبی ندارد و بعضا اتوبوسها با تعداد قابل توجهی سرنشین ایستاده و ازدحام مشاهده می شوند که کنترل ظرفیت اتوبوسها متناسب با پروتکل ها بسیار با اهمیت است و سرویس دهی در شرایط فعلی باید با وضعیت عادی متفاوت باشد.

 

کدخبر: 766795 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟