هیات حل اختلاف حقوقی در حوزه مهندسی یزد تشکیل می شود

 

به گزارش رکنا از یزد؛ محمدرضا حداد در نشست مشترک با حضور رئیس سازمان نظام مهندسی و رئیس کانون داوری استان حل اختلافات مرتبط با نظام مهندسی را از طریق داوری و میانجی گری مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: با فرهنگ سازی، آموزش و اطلاع رسانی عمومی از طریق رسانه های دیداری، شنیداری، نوشتاری و از طریق فضای مجازی می توان شهروندان را ترغیب و تشویق نمود که حل اختلافات حقوقی را نخست به نهادهای داوری و میانجی گری محول نمایند که از مزایای آن کاهش در پرداخت هزینه ها و پرهیز از گرفتار شدن در چرخه زمان بر دادرسی در مراجع قضایی خواهد بود.

این مقام قضایی تصریح کرد: یکی از سازمان هایی که بعضاً ممکن است اختلافات حقوقی در انجام مأموریت های ذاتی آن حادث شود و امکان حل و فصل آن از طریق مراجع داوری و میانجی گری است سازمان نظام مهندسی است.

حداد از اعلام آمادگی اداره توسعه حل اختلاف استان در جهت همکاری با سازمان نظام مهندسی استان به منظور تشکیل هیأت های داوری و صلح و سازش در استان خبر داد و تصریح کرد: با فراهم شدن مقدمات و زیر ساخت های لازم به زودی می توان هیأت های داوری و حل اختلاف را در سازمان نظام مهندسی استان تشکیل داد.

لازم به ذکر است در این جلسه رئیس سازمان مهندسی استان و رئیس کانون داوران استان نیز نقطه نظرات خود را بیان داشتند و بر تشکیل هیأت های داوری و صلح و سازش تأکید شد.

یزد/ سمیه گلابگیریان

کدخبر: 766510 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟