انجام 700 هزار تن عملیات  برفروبی در کردستان/90 درصد از جاده های کردستان کوهستانی هستند.

به گزارش رکنا از کردستان؛  محمدراشد مدرس گرجی در نشست مدیریت بحران استان کردستان که با حضور وزیر کشور در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: دو موج بارشی سنگین در 27 و 29 دی ماه در استان کردستان داشتیم.

وی خاطرنشان کرد: در قسمت برون شهری با 500 نفر پرسنل و 400 دستگاه ماشین آلات در طول 8 هزار کیلومتر شبکه راه های استان که شامل یک هزار و 800 کیلومتر راه شهری و 6 هزار و 200 کیلومتر راه روستایی خدمات راهداری را انجام داده ایم.

مدیرکل راهداری حمل و نقل جاده ای کردستان افزود: از 6 هزار و 200 کیلومتر راه روستایی 3 هزار و 150 کیلومتر راه اسفالته است و با توجه به برودت هوا و کولاکی که در استان وجود داشت راه های اصلی را در اولویت و در همین راستا محدودیت‌های ترافیکی مختلف اعمال شد.

وی با بیان اینکه بیش از 90 درصد از راه های برون شهری استان موقعیت کوهستانی دارند، گفت: این وضعیت نوع خدمات رسانی را در استان نسبت به سایر استان ها سخت تر خواهد کرد.

وی اضافه کرد: طبق دستورالعمل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده بر اساس سطح سرویس عمل و حتی کمتر از آن با کمتر از 72 ساعت یک هزار و 400 روستا را دو بار برفرویی کرده ایم.

مدیرکل راهداری حمل و نقل جاده ای کردستان تصریح کرد: بیش از 82 کیلومتر برفروبی در سطح جاده های استان انجام و 700 هزار تن برف جابجا شده است.

وی اضافه کرد: طی چند روز اخیر 116 هزار تماس با سامانه گویا 141 استان کردستان برقرار شده است.

وی افزود: به 15 هزار پیام به صورت مستقیم پاسخ داده شده است با هماهنگی که هلال احمر، فوریت های پزشکی، پلیس راه و در راس همه آنها مدیریت بحران استانداری داشتند هیچ مشکلی در راه های برون شهری در خدمات رسانی به مردم نداشتیم.

مدیرکل راهداری حمل و نقل جاده ای کردستان اضافه کرد: مشکلی اگر وجود داشته باشد مربوط به خراب شدن آسفالت جاده ها به دلیل نمکپاشی و برفروبی زیاد و همچنین خرابی ماشین آلات راهداری است که باید از همین امروز به فکر آن باشیم.

 

عبدالحکیمی /کردستان

 

کدخبر: 766466 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟