زیر پوشش360 کیلومتر از جاده‌های کردستان از اینترنت ۴G همراه اول

به گزارش رکنا از کردستان؛ ابراهیم ادریسی گفت: در برخی نقاط جاده‌ای، پوشش تلفن همراه به صورت همپوشانی و توسط هر سه اپراتور همراه اول، ایرانسل و رایتل صورت و ۵۶۵ کیلومتر از جاده‌های اصلی و فرعی استان زیرپوشش اینترنت نسل سه و یک هزار و ۴۷۲ کیلومتر نیز تحت پوشش نسل دوم قرار دارد.

وی تعداد خطوط فعال همراه اول در استان را یک میلیون و ۵۵۲ هزار و ۸۵ خط اعلام و اضافه کرد: پوشش جمعیتی نسل چهارم همراه اول در استان ۷۵ درصد، نسل سوم ۷۶ درصد و نسل دوم ۹۱.۶ درصد است.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری  اطلاعات کردستان با اشاره به وجود ۸۵۳ سایت نسل دوم،  ۳۸۲ سایت نسل سوم و ۳۳۰ سایت نسل چهارم همراه اول،  ۲۸۱ سایت ۳G و ۲۷۸ سایت ۴G ایرانسل و ۳۷ سایت نسل سوم رایتل، افزود: ۹۱۳ کیلومتر از جاده‌های استان زیرپوشش اینترنت ایرانسل نسل ۲G، ۶۴۵ کیلومتر ۳G و ۲۶۵ کیلومتر نیز ۴G است.

ادریسی پوشش جمعیتی نسل دوم، سوم و چهارم ایرانسل در کردستان را به ترتیب ۷۷.۶۹ درصد، ۷۳.۵۱ درصد و ۴۵.۹۳ درصد اعلام کرد و گفت: در حال حاضر در مجموع ۶۹۸ هزار و ۷۴۲ خط ایرانسل در کردستان فعال است.

وی با اشاره به اینکه ۱۹۳ هزار و ۷۹۳ خط رایتل در استان فعال است، اظهار داشت: پوشش جمعیتی رایتل نسل سوم ۴۵.۲ درصد بوده و نسل چهارم نیز صفر است، ۱۹۱ کیلومتر جاده‌های اصلی و فرعی استان زیرپوشش ۳G رایتل و یک کیلومتر هم ۴G است.

استان کردستان با بیش از یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت، ۱۰ شهرستان، ۳۰ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۷۷ روستای دارای سکنه دارد.

 

عبدالحکیمی /کردستان

 

کدخبر: 751925 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟