مراسم چهاردهمین سالگرد اسطوره موسیقی مقامی کشور برگزار شد

به گزارش خبرنگار رکنا از خراسان رضوی، همزمان با چهاردهمین سالگرد درگذشت گنجینه ملی موسیقی مقامی کشور؛ فرماندار قوچان، رئیس و اعضای شورای اسلامی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس انجمن موسیقی و سایر مسئولین، هنرمندان و علاقمندان زنده یاد حاج قربان سلیمانی گرد مزار وی واقع در روستای علی آباد جمع شده و به مقام هنری و معنوی این بخشی بزرگ ادای احترام کرده و یاد و خاطره او را گرامی داشتند.

در این مراسم رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با مروری بر زندگی هنری حاج قربان سلیمانی گفت: شهرستان قوچان در حوزه موسیقی دارای ظرفیت ها و افتخارات بزرگی همچون حاج قربان سلیمانی است و راه او در حوزه موسیقی مقامی توسط اساتید و جوانان هنرمند شهرمان دنبال می شود.

وی ادامه داد: همزمان با چهاردهمین سالگرد این استاد فرزانه چهار هنرمند جوان موسیقی مقامی در پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان حائز رتبه های برتر شدند.

مطاعی در ادامه با اشاره به انتخاب قوچان به عنوان شهر خلاق موسیقی افزود: دو مطالبه عمومی در حوزه موسیقی شهرستان شامل بازسازی آرامگاه و یادمان حاج قربان سلیمانی و ثبت جشنواره موسیقی مقامی پیران چنگی وجود دارد که همت مسئولان و خیرین فرهنگی را می‌طلبد.

همچنین، تالار هنر اداره فرهنگ و ارشاد قوچان امروز عصر شاهد اجرای موسیقی نوادگان حاج قربان سلیمانی بود.

کدخبر: 764747 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟