اجرای طرح هویت گذاری دام ها در همدان

به گزارش رکنا در همدان، احمد قدیمی‌گرجای با بیان اینکه تخصیص هرگونه نهاده دامی به دامداری‌ها منوط به اقدام دامداران به هویت گذاری و پلاک کوبی دام های خود است،اظهار کرد: تاکنون در شهرستان همدان ۴۵۹ هزار و ۵۳۵ راس دام سبک و سنگین توسط تعاونی دامداران شهرستان، تعاونی دام کوچک شهرستان و اتحادیه صنعت دامپروری پلاک‌کوبی شده که از این تعداد دام ۱۲هزار و ۴۶۷ راس به گاو و گوساله،۴۴۰هزار و ۷۱۹ راس گوسفند و بره و ۶ هزار و ۳۴۹ راس به بز اختصاص دارد. 

وی اجرای طرح هویت‌گذاری دام را راهی برای‌ جلوگیری از قاچاق دام دانست و افزود:دستیابی به آمار واقعی دام های شهرستان،تسهیل در توزیع نهاده‌ها، تامین دقیق نیاز واکسن و دارو و سرعت و دقت در امور بیمه دام را از دیگر اهداف اجرای این طرح می‌توان برشمرد.

قدیمی خاطرنشان‌کرد: پلاک‌های نصب شده بر گوش دام‌ها، تفکیک بین مجاز و غیر مجاز بودن دام را مشخص می‌کند و اگر دامی شناسایی یا به عنوان قاچاق گرفته شود، از پلاک نصب شده بر گوش دام مشخص خواهد شد.

وی تصریح‌کرد:علاوه بر موارد فوق اجرای این طرح موجب ایجاد بانک اطلاعاتی یکپارچه، بهبود نظام آمار و اطلاعات، بهبود سیستم‌های پرورش و اصلاح نژاد، کنترل بهداشت دام و اختصاص فرآورده‌های دامی خواهد بود

 

کدخبر: 763930 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟