برگزاری نمایشگاه تازه های کتاب در مخابرات اصفهان

به گزارش رکنا از اصفهان، هدف از برگزاری این نمایشگاه، معرفی و آشنایی مراجعان با عناوین جدید و پر مخاطب موجود در کتابخانه به منظور دسترس پذیر کردن این منابع بوده و در همین راستا کتب جدید و پرمخاطب پس از آماده سازی در قالب نمایشگاهی به تفکیک موضوعات مختلف، در معرض دید مراجعان قرار گرفته است.

 

گفتنی است این نمایشگاه در تاریخ ۲۷ و ۲۸ دی ماه سال جاری در ساختمان شماره دو سالن جلسـات طبقه همکف و در تاریخ ۴ و ۵ بهمن ماه در ساختمان شماره سه (شبکه) طبقه اول اتاق ۲۱۰ و همچنین در تاریخ های ۱۱ و ۱۲ بهمن در ساختمان نقش جهان سالن جلسات طبقه همکف پذیرای مراجعه کنندگان عزیز خواهد بود.

لازم به ذکر است، علاقمندان می‌توانند در حاشیه این نمایشگاه از امکان ثبت نام در کتابخانه اداره آموزش مخابرات منطقه اصفهان نیز بهره ببرند.

 

علاقمندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با واحد کتابخانه اداره آموزش به شماره های ۳۳۲۴۵۲۳۰ و ۳۳۲۴۵۲۵۰ تماس حاصل نمایند.

 

اهمیت کتابخوانی

اهمیت کتابخوانی با توجه به تاثیرات مثبتی که بر روی شخص و به دنبال آن جامعه دارد موضوعی است که نمی توان از آن چشم پوشی کرد. همه ما می دانیم که کتاب خواندن مفید است، اما آیا می دانید چرا؟ ما در اینجا ۱۰ دلیل برای اینکه همین امروز به کتاب خواندن روی بیاورید را معرفی می کنیم. دلایلی که در آن حتما به اهمیت کتابخوانی و ترویج آن پی خواهید برد.

 

تحریک ذهن

مغز شما درست مانند تمام ماهیچه های بدنتان نیاز به ورزش دارد تا آن را قوی و سالم نگه دارید. خواندن می تواند باعث تقویت ارتباطات در مغز ما شود. کاهش حافظه و عملکرد مغز یک عارضه جانبی پیری است، اما خواندن منظم ممکن است باعث کند شدن این فرآیند شود. فعال و درگیر نگه داشتن مغز می تواند از پیشرفت بیماری آلزایمر و زوال عقل جلوگیری کند.

 

تسکین استرس

اهمیت کتابخوانی در تسکین و کاهش استرس افراد می تواند بسیار حائز اهمیت باشد. از این رو در هنگام خواندن، باید روی شخصیت ها و طرح کتاب تمرکز کنید. ایجاد حواس پرتی به کمک جهان ادبی اجازه می دهد تا از استرس زندگی روزمره دور شوید و ذهن و بدن خود را در آرامش قرار دهید. محو شدن در یک داستان بزرگ می تواند یک درمان مناسب برای استرس باشد.

خواب بیشتر

زمانیکه ذهن شما درگیر مسائل و مشکلات بوده و توسط بسیاری از نگرانی ها مشغول شده است، سخت است تا به راحتی به خواب بروید. کتاب خواندن حتی اگر فقط ده دقیقه طول بکشد، می تواند به شما کمک کند تا فشار موضوعاتی که بر روی ذهن شما وارد می شود و باعث بیدار ماندنتان می شود را از بین ببرد.

 

آموزش

آموزش ارزان نیست. کلاس ها، سمینارها و نرم افزارهای آموزشی فقط برخی از راه هایی هستند که می توان برای یادگیری از آن ها استفاده کرد. با این حال خواندن کتاب در کتابخانه ها رایگان است. اگر موضوعی را پیدا کردید که مایلید اطلاعات بیشتری در رابطه با آن کسب کنید، احتمال زیادی وجود دارد که یک کتاب مرتبط با آن بتواند به شما کمک زیادی کند.

 

حافظه بهتر

کتاب دارای اجزای مختلفی است از تصویر گرفته تا شخصیت ها و موقعیت ها. خواندن کتاب و به خاطر سپردن روند جریان یافته در طول داستان، خود یکی از مهم ترین ابزار برای داشتن حافظه بهتر و تقویت آن به شمار می رود. از اهمیت کتابخوانی همین بس که در بسیاری از موارد بر روی شخص اثرات مثبت گذاشته و همین موضوع خود لازمه ای برای بهره مندی از خانواده ای شادتر، کودکانی باهوش تر و در نهایت جامعه ای سالم تر می باشد.

 

افزایش همدلی

کتاب خواندن باعث شده تا بتوانیم با شخصیت های داخل داستان همدردی کنیم. بار احساسی یک کتاب می تواند منجر به تقویت حس همدردی در انسان شود. به طور خاص، تحقیقات نشان داده است که مطالعه داستان به خوانندگان کمک می کند تا با مطالعه احساسات شخصیت های معرفی شده در آن بتوانند درک کنند که دیگران چگونه فکر می کنند.

 

تقویت تمرکز

در دنیای امروز اغلب توجه ما به موارد مختلفی در پیرامونمان پرت می شود.  اهمیت کتابخوانی در این زمینه این گونه است که در هنگام کتاب خواندن، تمرکز شما تنها بر روی یک چیز خواهد بود. با انجام این کار، شما بدن و ذهن خود را برای جلوگیری از حواس پرتی تمرین می دهید. این توانایی می تواند هنگام انجام کارهای دیگر که نیاز به تمرکز دارد نیز بسیار به کار بیاید.

اصفهان -بهمن راعی

کدخبر: 763408 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟