بارش برف برق ۱۰۳ روستای کردستان را قطع کرد

 

به گزارش رکنا از کردستان؛ کوهسار رسولی تبار، با اشاره به اینکه سه فیدر شهری و شبکه برق ۷۰ روستای شهرستان مریوان در حال حاضر قطع است، اظهار داشت: به دلیل مسدود بودن ۲ محور اصلی هورامان و کوهسالان در شهرستان سروآباد نیز شبکه برق ۵۶ روستا قطع شده بود که با تلاش نیروهای عملیاتی این شرکت ،در حال حاضر شبکه برق ۵۶ روستای این شهرستان به طور کامل برقرار است.

وی با بیان اینکه بسته بودن محورهای مواصلاتی ، دسترسی نیروهای عملیاتی شرکت توزیع برق کردستان به روستاها راسخت کرده است، افزود: در مجموع برق ۱۵ روستای شهرستان کامیاران به دلیل مسدود بودن محورهای مواصلاتی گاوشان و روانسر قطع است.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق کردستان با اشاره به اینکه بسته بودن محورهای مواصلاتی ، دسترسی نیروهای عملیاتی شرکت توزیع برق کردستان به روستاها را سخت کرده است، ادامه داد: سه فیدر شهری حاجی آباد، قشلاق و بهیاری سنندج نیز از شبکه خارج شده بود که با تلاش شبانه روزی  نیروهای این شرکت مشکل ۲ فیدر حاجی آباد و بهیاری رفع شده و اکنون شبکه برق در این فیدرها برقرار است.

رسولی تبار اضافه کرد: در شهرستان های سقز، بیجار ، دهگلان، قروه، دیواندره و سروآباد با مشکل عمده ای در زمینه قطعی برق مواجه نیستیم و در سایر شهرستان ها نیز به محض بازگشایی مسیر، عملیات برقراری پایداری برق انجام می شود.

وی دلیل اصلی قطعی برق این تعداد روستا را مسدود بودن مسیرهای اصلی و راه های روستایی عنوان کرد و افزود: شکستن شاخ و برگ درختان و افتادن بر روی شبکه برق از دیگر دلایل عمده قطعی برق در شبکه های شهری و روستایی است.

رسولی تبار با تاکید بر اینکه بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر ادامه بارش برف تا پایان هفته جاری، گفت: در حال حاضر ۷۴ اکیپ عملیات و اتفاقات شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در سراسر استان به صورت لحظه ای آماده رفع ناپایداری و یا خاموشی ها در کوتاهترین زمان ممکن هستند.

وی از همشهریان خواست تارسیدن اکیپ های عملیاتی این شرکت ازدستکاری تاسیسات ولوازم برقی که امکان برق گرفتگی وخطرات جانی برای آنان دارد خودداری کنند و موضوع را به شماره ۱۲۱ واحد عملیات و اتفاقات اطلاع دهند.

در حال حاضر ۷۰۵ هزار مشترک در کردستان از خدمات شرکت توزیع برق استان بهره مند هستند.

 

عبدالحکیمی /کردستان

 

کدخبر: 763316 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟