‍ حضور فعال و شبانه روزی پلیس درگردنه های برف گیر لرستان

به گزارش رکنا از لرستان، سرهنگ"مصطفی دالوند"  بیان داشت: طرح ترافیکی زمستان سال 1400 از اول آذرماه با مشارکت دستگاه های مرتبط آغاز و تا 20 اسفند ماه ادامه خواهد داشت. 

وی افزود: هدف از اجرای طرح ترافیکی زمستانه، انسجام و یکپارچگی دستگاه های همسو برای ارتقاء ایمنی سفرها و ارائه هرچه بیشتر خدمات در جهت آسایش و آرامش هموطنان عزیز است. 

رئیس پلیس راه استان لرستان، گفت: در این طرح، علاوه بر تیم های پلیس راه، تیم هایی از ادارات راهداری، هلال احمر، اورژانش ،آتش نشانی، امداد خودرو نیز در نقاط برف گیر و گردنه های مهم استان به صورت شبانه روز مستقر خواهند شد تا در صورت لزوم نسبت به انسداد مسیر و امداد رسانی به مسافران اقدام کنند. 

وی، تاکید کرد: هموطنان عزیزی که قصد سفر در چهار ماه آخر سال را دارند حتماً از سلامت فنی خودرو خصوصاً از سالم بودن وسایل گرمایشی خودرو و همراه داشتن زنجیر چرخ، لباس گرم، جیره غذایی و دیگر موارد ضروری اطمینان حاصل کرده و سپس مهیای سفر شوند. 

سرهنگ دالوند، اظهار داشت: گاهاً ماموران پلیس راه در جاده هایی که منتهی به نقاط برف گیر می شود، در ابتدای مسیر در حالی که شاید هوا آفتابی باشد اقدام به بازدید خودروها به جهت همراه داشتن زنجیر چرخ می کنند که متاسفانه برخی افراد این اقدام پلیس را در شبکه های اجتماعی منتشر کرده و آن را مورد انتقاد قرار می دهند.

وی اضافه کرد: در حالی که خودروهایی که پلیس آن ها را کنترل می کند تا حتماً زنجیر چرخ همراه داشته باشند ، پس از طی مسافتی به نقطه برف گیر خواهند رسید و در این حالت اگر وسایل و تجهیزات ایمنی همراه نداشته باشند قادر به ادامه مسیر نخواهند بود و پلیس ناچاراً برای پیشگیری از حوادث و اتفاقات احتمالی اقدام به باز گرداندن آن ها خواهد کرد بنابر این علت بازدید در هوای آفتابی و همراه داشتن زنجیر چرخ کاملا جنبه پیشگیری دارد. 

رئیس پلیس راه استان، خاطرنشان کرد: رانندگی در فصل زمستان مستلزم دقت بیشتر در سرعت مطمئنه است و این سرعت در برخی مواقع مانند مه گرفتگی به 20 کیلومتر هم می رسد از اینرو تاکید می شود ضمن رعایت سرعت مطمئنه در شرایط جوی، از سالم بودن سیستم ترمز و مناسب بودن آج لاستیک مطمئن شده و در زمستان، زنجیر چرخ را بر روی لاستیک زاپاس خودرو نصب کنید تا در موقع لزوم بتوانید با تعویض لاستیک، از آن استفاده کنید. 

سرهنگ دالوند ، در پایان گفت: هموطنان قبل از سفر برای جلوگیری از غافلگیر شدن در جاده های برف گیر و لغزنده، با شماره های141 سازمان راهداری و 120 سامانه گویای پلیس راه از وضعیت راه ها اطلاع حاصل کنند. 

گلاره پروازی/لرستان

کدخبر: 761245 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟