کاهش جرائم خشن در سبزوار/ کم شدن ۴۳ درصدی نزاع دسته جمعی

به گزارش خبرنگار رکنا از خراسان رضوی، میرعلم سیدی، رئیس دادگستری شهرستان سبزوار گفت: با ایجاد قرارگاه مبارزه با اراذل و اوباش، میزان جرایم خشن در این شهرستان بیش از ۵۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

رئیس دادگستری افزود: اقدامات قاطع دستگاه قضایی و بر مبنای آمار پزشکی قانونی و نیروی انتظامی، وقوع قتل در شهرستان سبزوار ۷۰ درصد و نزاع دسته جمعی ۴۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کمتر شده است.

سیدی در ادامه با اشاره به اینکه دستگاه قضایی جلوگیری از اراذل اوباش را در دستور کار خود قرار داده است گفت: هدف ارتقای امنیت شهروندان برخورد قاطع و فوری با اراذل و اوباش است.  

رئیس دادگستری گفت: با هدف برقراری احساس امنیت بیشتر و برخورد قاطع با مخلان نظم و امنیت، قرارگاه مبارزه با اراذل و اوباش در سبزوار با همکاری نیروهای امنیتی و انتظامی و دستگاه قضا ایجاد و به منظور  صدور کیفرخواست و تسریع در احکام، شعبه‌ای ویژه برای رسیدگی به پرونده‌های مرتبط با جرایم خشن ایجاد شده است.

وی افزود: چنانچه افرادی همچون گذشته به  شرارت و اذیت و آزار ادامه دهند، نخواهند توانست از چنگال عدالت و قانون فرار کنند و با قاطعیت با آنها برخورد خواهد شد. 

رئیس دادگستری شهرستان سبزوار گفت: برخورد قاطع همراه با رافت اسلامی، سبب ندامت و پشیمانی بسیاری از اراذل و اوباش در شهرستان سبزوار شده است.

کدخبر: 760929 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟