تاثیر مصرف مخدر بر بروز رفتارهای خشن نوجوانان / از قمه کشی تا کاهش 8 درصدی ضریب هوشی
نوجوانان / رکنا، این دختران همه نوجوان هستند. بخشی از رفتارهای آنها نشات گرفته از سن نوجوانی است که در حال گذر آن هستند و از گذشته همیشه گفته شده که نوجوانی سن حساسی است و رفتارهای خاص خودش را دارد که باید در برابر آن شرایط سنی ، اطرافیان رفتارهای مناسب و درست و آگاهانه ای داشته باشند. حال مصرف مخدر نیز به جمع نوجوانان کشیده شده است و رفتارهای تحت تاثیر مخدر از خشونت تا دیگر رفتارها که باید مورد بررسی قرار گیرد و راهکار تخصصی برای آنها یافته شود.
به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا ، سن مصرف «گُل» بین دختران وپسران کاهش یافته ،به نوجوانی حتی کودکی رسیده است، افزایش مصرف «گُل» بین نوجوانان وجوانان بارها از سوی فعالان رسانه ای و اجتماعی به مسئولان تاکیدشده ولی تدبیر هیچ!
این روزها در صدر اخبار ، اختلالات رفتاری نوجوانان از قمه کشی دختران در خیابان یا رفتارهای ناهنجار پسران نوجوان را شاهد هستیم که نشات گرفته از بی توجهی به نیازهای این سن و نسل است از سوی مسئولان اجتماعی ، فرهنگی و آموزشی کشور است به شکلی که می توان گفت ما مقصر هستیم نه آنها.

برای کمک به نوجوان خود در مدیریت خطرات ناشی از مصرف مواد مخدر و الکل ، حقایق را بدانید و از آنها حمایت کنید.

به عنوان یک والدین ، ممکن است مطمئن نباشید که چگونه کودک خود را از سو مصرف الکل و مواد مخدر محافظت کنید.دشوار است بدانید که چه موقع و چگونه در مورد این موضوع ارتباط برقرار کنید و در مورد قوانین و عواقب تصمیم گیری کنید.

مصرف مواد مخدر چگونه بر دبیرستانی ها تأثیر می گذارد؟

آیا می دانید مغز شما تا 25 سالگی رشد می کند؟ مصرف مواد تا این سن می تواند بر رشد مغز شما تاثیر خطرناکی داشته باشد.

در طول مرحله رشد مغز ، هر نوع شوک می تواند بر عملکرد مغز تأثیر بگذارد. استفاده از مواد مخدر یکی از راه هایی است که می تواند باعث خراب شدن شد مغز شود چطور؟

هنگامی که شما از مواد مخدر استفاده می کنید ،  ساختار شیمیایی دارو می تواند گیرنده های فکری را احمق کند ، روی آنها قفل شده و فعالیت سلولهای عصبی را تغییر دهد.

این "تغییر" می تواند منجر به هدایت اشتباه پیام ها و تنظیم عملکرد مغز شما شود. در نهایت این بر نحوه پردازش و حفظ اطلاعات مغز شما - و همچنین نحوه تفکر ، یادگیری ، یادآوری ، تمرکز شما را متاثر از خود می کند. تحقیقات نشان می دهد که مصرف مواد در نوجوانان با میزان موفقیت  آنها  در مدرسه رابطه مشخصی وجود دارد. نوجوانانی که مصرف مواد دارند، نمرات کمتری دارند ، میزان غیبت آنها در مدرسه و سایر فعالیت ها بیشتر است و پتانسیل بیشتری برای ترک تحصیل دارند.

اگرچه همه ما در مورد افرادی که مواد مخدر مصرف می کنند و هنوز نمره عالی می گیرند داستان هایی می دانیم یا می شنویم ولی باید بدانیم که آن موارد ، استثنا هستند . اکثر افرادی که به طور منظم مواد مخدر استفاده می کنند در مدرسه به طور مداوم عملکرد خوبی ندارند.

تاثیر مخدر بر نوجوانان

این روزها خبرهایی از رفتارهای خشن نوجوانان دختر و پسر در کشور می شنویم. چه تعداد از آنها مصرف مواد دارند؟ و این مصرف مواد چه تاثیری بر مغز و فکر و رفتارهای آنها می گذارد. در ادامه توضیحاتی در این خصوص بیان می کنیم.

مطالعات نشان می دهد که به عنوان مثال ماری جوانا ، توجه ، حافظه و توانایی یادگیری شما را تحت تأثیر قرار می دهد. اثرات آن می تواند روزها یا هفته ها پس از مصرف دارو ادامه داشته باشد. بنابراین ، اگر روزانه ماری جوانا مصرف می کنید ، تاثیر آن را اطرافیان و حتی خودتان بر عملکرد کاری مشاهده می کنید. ضعیف و بدون تمرکز کار می کنید.

کاهش 8درصدی ضریب هوشی با مصرف ماری جوآنا

دانش آموزانی که ماری جوانا سیگار می کشند ، نمرات کمتری می گیرند و اکثرا از دبیرستان انصراف می دهند. یک مطالعه اخیر در مورد ماری جوانا نشان داد که استفاده زیاد از ماری جوانا در سالهای نوجوانی و ادامه آن در بزرگسالی می تواند ضریب هوشی شما را تا 8 امتیاز کاهش دهد.

میزان ترک تحصیل در دبیرستان نیز در نتیجه مصرف مواد افزایش یافته است. مطالعه روی نوجوانان که مخدر مصرف می کنند نشان داده است  که قبل از فارغ التحصیلی از تحصیل خارج شده اند. مطالعات نشان می دهد که تقریباً یک سوم ترک تحصیل کرده های مدارس  استفاده از الکل یا وابستگی به مواد مخدر  داشته است.

رفتار خشن بعد از مصرف مخدر

آیا ارتباط اثبات شده ای بین خشونت و اعتیاد وجود دارد ؟ این فرض که خشونت و اعتیاد دست به دست هم می دهند بیش از خیال پردازی واقعیت است. مطالعاتی وجود دارد که ارتباط مستقیمی بین رفتار پرخاشگرانه و رفتار اعتیاد آور را نشان می دهد. حتی از آنچه تصور می کنید مصرف مخدر بر بروز رفتارهای خشونت آمیز شیوع بیشتری دارد.خبر خوب این است که این ترکیب نگران کننده بین مصرف مواد مخدر و خشونت، می تواند از طریق توانمندسازی، موفقیت مدیریت شود.

همانطور که اختلال در مصرف مواد به دلیل مسائل مختلفی منشا می گیرد ، رفتارهای خشونت آمیز و پرخاشگرانه نیز از عوامل مختلف ناشی می شود. این بدان معنی است که کسانی که تمایل به رفتارهای خشونت آمیز و پرخاشگرانه دارند می توانند همزمان با دسترسی به درمان مصرف مواد و اعتیاد ، به درمان آن اختلالات همزمان نیز دسترسی پیدا کنند.

مشاوره روشی است که توسط کادر متخصص برای رفع علل اصلی اعتیاد و طغیان های خشن و ارتباط بین این دو مورد استفاده می شود. درمان نیز برای تجهیز شما به ابزاری برای کنترل خشم  مفید خواهد بود. 

 

 

 

 

 

 

 

کدخبر: 705233 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟