غربالگری بینایی بیش از ۵۱ هزار کودک اردبیلی

به گزارش خبرگزاری رکنا در اردبیل؛ مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: ۵۱ هزار و ۳۹۰ کودک ۳ تا ۶ سال اردبیلی تحت پوشش مراقبت‌های بینایی قرار گرفته اند که بیشتر از سهمیه تعیین شده است.

بهزاد ستاری اظهار کرد: با تحقق بالاترین پوشش غربالگری آمبلیوپی توسط بهزیستی استان اردبیل توانستیم در ۹ ماهه سال‌جاری در جایگاه مناسبی از این حیث در کشور قرار گیریم.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس گزارش معاونت پیشگیری از معلولیت‌های سازمان بهزیستی کشور استان اردبیل با غربالگری ۱۰۵ درصدی گروه هدف کودکان ۳ تا ۶ سال رتبه اول و بالاترین پوشش برنامه غربالگری آمبلیوپی و سایر اختلالت بینایی را در کشور به خود اختصاص داد.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل با تقدیر از همراهی و همکاری خانواده‌ها و همکاران مجری برنامه، از آن‌ها خواست در صورتی که در خانواده خود و اطرافیان کودک ۳ تا ۶ ساله دارند و هنوز مورد سنجش قرار نگرفته اند به پایگاه‌های سنجش بینایی مراجعه کنند.

ستاری با اشاره به اینکه خانه‌های بهداشت و مراکز سلامت، مراکز مثبت زندگی و اداره‌های بهزیستی آماده پذیرش این کودکان هستند، تصریح کرد: سهم استان اردبیل در برش کشوری غربالگری بینایی کودکان سه تا ۶ سال ۴۹ هزار نفر بود که در اردبیل به غربالگری ۵۱ هزار و ۳۹۰ کودک در کشور استان برتر شناخته شدیم.

وی مسئولیت خانواده‌ها را در تأمین سلامت جسمی کودکان مهم ارزیابی کرد و گفت: هرقدر اختلالات بینایی و شنوایی زودتر و در سنین پایین تشخیص داده شوند درمان این نوع بیماری‌ها نیز راحت است.

 

کدخبر: 760841 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟