حمایت از علوم پایه در اردبیل ضرورت دارد

به گزارش خبرگزاری رکنا در اردبیل و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری اردبیل، سید حامد عاملی در نشست با اعضای هیئت امنای خانه ریاضیات استان گفت : تمام محاسبات مهندسی و عمرانی در سایه علوم پایه است و برای پرورش استعداد‌های استان باید به این علوم توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

وی با بیان اینکه راه اندازی خانه ریاضیات در استان امر بسیار ارزشمندی بوده، افزود: برای تقویت نیروی انسانی قوی و دارای بنیه علمی و شکوفایی استعداد‌های بالقوه، خانه ریاضیات می‌تواند نقش اساسی ایفا کند.

استاندار اردبیل اضافه کرد: سرمایه اصلی جوامع، منابع انسانی است و اصلی‌ترین منبع تولید ثروت نیز انسان است؛ بنابرین جامعه‌ای برای رشد و توسعه قابل سرمایه گذاری است که نیروی انسانی خلاق و توانمند داشته باشد.

وی ادامه داد: نیروی انسانی متفکر وخلاق علاوه برتامین منابع مورد نیاز خود برای دیگران نیز سودآور بوده و تولید ثروت می‌کند.

عاملی با بیان اینکه در حوزه تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش باید برنامه داشته باشیم اظهار کرد: دو محور اقتصاد و تعلیم و تربیت مکمل همدیگر هستند و نباید برای حمایت از این دو محور حاشیه ایجاد شود، لذا اگر یک استعداد درخشان و نخبه علمی در این مجموعه عظیم پرورش یابد آن وقت ما رسالت خود را بدرستی انجام داده ایم.

این مسوول سرمایه‌های آینده این مملکت را جوانان و نخبگان علمی بر شمرد و گفت:مسوولان و شورای شهر و شهرداری باید از استان‌های موفق در رابطه با حمایت خانه ریاضیات الگو برداری کنند و مسوولیت‌های اجتماعی شهرداری و شورای شهر جهت حمایت از این خانه بیشتر بررسی شود تا با رعایت تمام جوانب به این مجموعه کمک کنیم.

وی ادامه داد: ارگان‌هایی که می‌توانند به اینگونه موسسات کمک کنند نباید کم کاری کنند و استانداری اردبیل نیز در کمک به این مجموعه‌ها آمادگی کامل دارد و تنها گزینه‌ای که می‌تواند در شاخص‌های آینده استان مورد توجه قرار گیرد پرورش استعداد‌های درخشان فکری و علمی است.

در این جلسه انصاری رییس شورای شهر اردبیل، صفری شهردار اردبیل و نوعی اقدم مدیرعامل خانه ریاضیات نظرات و پیشنهاد‌های خود را جهت تداوم مسیر و مدیریت خانه ریاضیات مطرح کردند.

 

کدخبر: 760537 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟