اختتامیه رخداد رسانه‌ای سردار تا سردار

به گزارش رکنا از رشت، اسدالله عباسی استاندار گیلان روز در مراسم اختتامیه رویداد رسانه‌ای سردار تا سردار که در سالن اجتماعات بانک ملی برگزار شد، اظهار داشت: هنر بهترین ابزار برای بیان مفاهیم اجتماعی در جامعه به ویژه فرهنگ ناب ایثار، شهادت و مقاومت محسوب می‌شود.

برگزاری باشکوهتر کنگره شهید میرزا کوچک جنگلی در سال آینده

استاندار گیلان ضمن گرامیداشت سالروز شهادت سردار اسلام حاج قاسم سلیمانی و پاسداشت یاد و خاطره میرزا کوچک خان جنگلی ابراز داشت: زمانی که استبداد و استعمار از همه جهت عرصه را بر مردم تنگ کرده و درصدد خاموش کردن باورها و اعتقادات مردم بود، شهید میرزا کوچک خان جنگی وارد میدان شد و نهضت جنگل را پایه‌ ریزی کرد.

عباسی با بیان اینکه سالهای سال تاریخ نویسان به شکل منصفانه و بعضا غیرمنصفانه درباره میرزا کوچک خان جنگلی قلم زدند، افزود: امروز وظیفه و رسالت ماست که با تدارک چنین برنامه‌هایی یاد و خاطره میرزا کوچک خان جنگلی را به نوعی زنده نگهداریم.

وی تداوم حرکت جهادگونه میرزا کوچک خان جنگلی در زمان حال حاضر و اهتزاز پرچم ولایتمداری، پایمردی، دفاع از اسلام، رفع شر فتنه‌گران، ایثار و شهادت را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: وظیفه ما این است که با ابزار هنر این راه مقدس را که توسط فرزندان رشید ایران اسلامی از شهید میرزا کوچک جنگلی تا شهید سردار حاج قاسم سلیمانی ادامه پیدا کرده، پیوند بزنیم.

استاندار گیلان خاطر نشان کرد: به دنبال این هستیم تا سال آینده کنگره شهید میرزا کوچک خان جنگلی و شهدای روحانی و طلبه استان گیلان را هر چه بهتر و با شکوهتر برگزار کنیم و قصد داریم در سفر رئیس جمهور به گیلان در این مورد تصمیم گیری نمائیم.

لزوم ترویج راه و منش چهره‌های ماندگار

سید حسین رضویان عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این مراسم نقش قهرمانان هر جامعه در پیشرفت و توسعه آن جامعه را پررنگ ذکر کرد و اظهار داشت: قهرمان می‌تواند برای جامعه خود الگو شود تا از این طریق آموزه‌های مورد تائید آن اجتماع به قشرهای مختلف مردم انتقال پیدا کند.

رضویان استفاده از ظرفیت هنر برای همراه کردن جامعه با قهرمانان به عنوان بهترین واسطه در دنیای امروز را مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: قهرمان‌ پروری و استفاده از قهرمانان باید به گونه‌ای باشد که دستیابی، همراهی و همزاد پنداری مردم با آن چهره‌ها به راحتی رقم بخورد زیرا در غیر اینصورت جامعه با قهرمان همراه نمی‌شود.

وی به رویداد رسانه‌ای سردار تا سردار هم اشاره داشت و گفت: بسیاری از جوامع مجبورند قهرمانان خود را بسازند و تحویل دهند اما در جامعه اسلامی ما قهرمانان واقعی به وفور پرورش یافته و ساخته می‌شوند به طوری‌ که برای ترویج راه و سبک آنان نیاز به هیچ داستان‌ سرایی نیست.

حجت‌ الاسلام مجتبی پوریوسفی دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان گیلان نیز در این مراسم عنوان کرد: اگر گیلانیها بتوانند بین این دو وجود یعنی شهید میرزا کوچک خان جنگلی و شهید سردار حاج قاسم سلیمانی پیوند برقرار کنند، بدون شک آثار و برکات این امر در کل کشور فراگیر خواهد شد.

پوریوسفی با بیان اینکه مراسمات پاسداشت شهید میرزا کوچک خان جنگلی امسال پرشورتر و وسیع‌تر از هر زمان دیگر برگزار شد، اذعان کرد: قرار است پس از صد سال مجددا این ستاره یعنی میرزا کوچک خان جنگلی بدرخشد و دست ما را در مسیر صبر و استقامت و ایستادگی در برابر جبهه استکبار بگیرد.

وی اظهار داشت: امیدواریم از این به بعد ۱۳ آذر تا ۱۳ دی ماه برای تمام گیلانیها به خاطره‌ای ماندگار در مسیر خط مقاومت تبدیل شود زیرا امروز ما با جنگ روایتها مواجهیم و اگر روایت درستی از وقایع نداشته باشیم این دشمن است که برخلاف حقیقت روایت خود را با کینه و غضب بر ما تحمیل خواهد کرد.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان گیلان گفتگو و تبادل آراء و نظرات را موضوعی که امروزه جامعه اسلامی ما به شدت نیازمند آن است خواند و گفت: باید از موضوعاتی مانند حاج قاسم سلیمانی، میرزا کوچک خان جنگلی، اربعین و مفاهیمی که با روح و اعتقادات ما آمیخته است برای صحبت و گفتمان‌ سازی استفاده کنیم.

رشت /مرجان گودرزی 

کدخبر: 760376 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟