سد استقلال میناب باید لایروبی شود

به گزارش رکنا در هرمزگان؛ وزیر نیرو که به عنوان نماینده ویژه رییس جمهوری برای بررسی وضعیت مناطق سیل زده هرمزگان وارد این استان شده است چهارشنبه از سد استقلال میناب بازدید کرد.

سد میناب با ظرفیت ۲۷۰ میلیون متر مکعب بزرگترین سد هرمزگان بوده که ظرفیت این سد از بارندگی‌ها ۲۰ درصد مفید بوده که اکنون به حدود ۱۰۰ درصد رسیده است.

در پی بارندگی های چند روز اخیر، حجم ذخیره آب سدهای استان که خالی و رو به پایان بود، به بیش از ۹۱ درصد رسیده و در حال حاضر ۱۰۰ درصد آبگیری کامل شد که در بارندگی‌های اخیر، بیش از حجم مخزن سد استقلال، آورد سیلاب به ثبت رسید.

استان هرمزگان پیش از بارندگی‌های اخیر شرایط مناسبی را از نظر وضعیت منابع آبی نداشت.

تمام دریچه‌های اضطراری سد استقلال میناب پی از بارندگی‌ها و پر شدن حجم آن  باز شد که در نتیجه آن نسبت به تخلیه روستاهای پایین دست با توجه به این مساله اقدام شد.

بارندگی شدید در روزهای یکشنبه و دوشنبه در استان هرمزگان موجب آبگرفتگی معابر عمومی در میناب شد و بیش از هزار منزل مسکونی در این شهرستان را دچار آبگرفتگی کرد.

خسارت های زیادی در نواحی شمالی  و روستاهای، حاج خادمی، دمشهر، نوبند، پشته علی آباد، گورزانگ و سایر روستاها وارد کرد.

سیل ویرانگر روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری تمام مناطق هرمزگان را در برگرفت و خسارت‌های فراوانی به زیرساخت‌ها شامل آب برق مخابرات، راه پل‌ها واحدهای مسکونی و کشاورزی وارد کرد.

براساس اعلام هواشناسی میناب با ۲۷۲ و رودان با ۱۷۶ میلی‌متر بیشترین بارش ها را داشتند که اسیب بسیاری دیدند.

انتهای پیام/
کدخبر: 759126 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟