کردستان میزبان ۲ شهید گلگون کفن دوران دفاع مقدس است

به گزارش رکنا از کردستان؛ مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان شامگاه یکشنبه در دیدار با مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کردستان با بیان اینکه از ۲ سال قبل پیگیری میزبانی از شهید گمنام در این مرکز بودیم، اظهار داشت: این توفیق نصیبمان شد تا یکی از فرزندان سلحشور و گمنام کشورمان همزمان با سالروز شهادت بانوی بی نشان بقیع در این مرکز آرام گیرد.

جعفر عبدالملکی افزود: برنامه های ویژه ای برای تدفین این شهید گرانقدر در صدا و سیمای کردستان در نظر گرفته شده و امیدواریم بتوانیم رهرو راه شهدا باشیم.

وی گفت: امروز شهدا از ما خدمت صادقانه به مردم و حرکت در مسیر ولایت فقیه را مطالبه می‌کنند و به تعبیر سردار شهید حاج حاج قاسم سلیمانی رمز عاقبت بخیری همه ما در گرو حرکت در مسیر ولایت است، راهی که شهدا با خون خود آن را طی کردند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کردستان نیز با بیان اینکه ۲۱ استان کشور همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا میزبان ۲۵۰ شهید گمنام خواهد بود، گفت: یکی از این شهدا در محوطه صدا و سیمای مرکز کردستان خاکسپاری می شود.

سردار ذبیح الله مالکی افزود: همزمان مراسم تشییع پیکر شهید توفیق احمدی از شهدای تازه تفحص شده استان نیز در سقز برگزار و در گلزار شهدای این شهر تدفین می شود.

وی با بیان اینکه در مجموع با این پیکر شهید، یادمان ۳۹ شهید گمنام در استان قرار دارد، یادآور شد:‌ امیدواریم بتوانیم از برکات معنوی این شهدا که جان خود را فدای کشور و انقلاب کردند، بهره‌مند شویم.

سردار مالکی با اشاره به نقش شهدا در ایجاد وحدت و امنیت امروز ایران اسلامی، گفت: دشمنان امروز همان دشمنان هشت سال دفاع مقدس هستند و یاس و نا امیدی آنها مرهون خون شهدا است.

شهید توفیق احمدی اهل شهرستان سقز بود که سال ۱۳۶۳ به شهادت رسید و پیکر وی سال گذشته تفحص شد.  

مراسم استقبال از پیکر مطهر شهدا در فرودگاه سنندج و  شب وداع با آنان چهارشنبه شب در حسینیه سنندج برگزار می شود.

 

عبدالحکیمی /کردستان

 

کدخبر: 758229 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟