بقاع متبرکه شهرستان اصفهان  میزبان طرح سوگواره یاس نبوی/توزیع ۶۵۰۰پرس غذا میان نیازمندان در طرح تبرکات فاطمی

به گزارش رکنا از اصفهان، حجت‌الاسلام   و المسلمین روح الله بیدرام  با بیان اینکه یکی از برنامه‌های اوقاف برگزاری سوگواره یاس نبوی است، اظهار داشت: تکریم و بزرگداشت مقام و منزلت حضرت فاطمه زهرا(س) محور اصلی این سوگواره است.

وی با اعلام اینکه مراسم سوگواره یاس نبوی به مدت ۷  روز در دهه دوم عزاداری فاطمیه در بقاع متبرکه برگزار می‌شود، بیان داشت: هدف از اجرای این طرح ترویج فضایل، سیره فاطمی و اقامه عزای حضرت زهرا(س) در سطح بقاع متبرکه است.

 

 

حجت الاسلام  بیدرام  در ادامه  از برگزاری طرح سوگواره «یاس نبوی» در ۲۳بقعه متبرکه شهرستان  خبر داد و تصریح کرد: دعوت از روحانیان بومی ومبلغین اعزامی، برپایی محافل انس با قرآن و خطبه‌خوانی حضرت زهرا(س) از جمله برنامه‌های دهه فاطمیه و سوگواره یاس نبوی است.

 

 

این مقام مسئول  با بیان اینکه ۶ مبلغ اعزامی از قم در این طرح شرکت می‌کنند، ادامه داد: در طرح سوگواره یاس نبوی ۴۵ مبلغ بومی نیز در بقاع متبرکه شهرستان  به سخنرانی و تبلیغ خواهند پرداخت.

 

 

وی با تأکید بر اینکه در قالب سوگواره یاس نبوی سه برنامه محوری در شب، روز و شام شهادت حضرت زهرا(س) برگزار می‌شود، تبیین کرد: همایش «رهروان یاس نبوی» نیز با حضور بانوان در  روز شهادت حضرت فاطمه‌زهرا(س) در بقاع متبرکه شاخص شهرستان برگزار خواهد شد.

 

بیدرام در ادامه خاطر نشان کرد  : در تداوم کمک‌های مومنانه و دستگیری از نیازمندان جهت توزیع غذای گرم بین افراد کم‌برخوردار، برنامه‌ای با عنوان تبرکات فاطمی همزمان با این ایام و دومین سالگرد  شهادت سردار دل‌ها، حاج قاسم سلیمانی در دستور کار مراکز افق قرار گرفته است که ۶۵۰۰پرس غذای گرم و ۱۰۰۰ بسته معیشتی توزیع خواهد شد.

 

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه تجمع عزاداران فاطمی در سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در آستان مقدس امامزادگان شهرستان  را از دیگر برنامه‌های این طرح ذکر و عنوان کرد: برپایی خیمه‌های معرفت در طول ایام فاطمیه شامل غرفه‌های پاسخگویی به سؤالات شرعی و شبهات دینی، ایستگاه‌های همه واقف باشیم، ترویج وقف، غرفه عفاف و حجاب، کودک و نوجوان از برنامه‌های جنبی این طرح است.

اصفهان_بهمن راعی

کدخبر: 757333 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟