رییس کمیسیون شهرسازی شورای شهر یزد:
بافت تاریخی یزد نیازمند طرح ویژه حفاظت است

به گزارش رکنا از یزد؛  مرتضی شایق، عصر امروز در جریان بازدید فرماندار، اعضای کمیسیون شهرسازی، معماری و عمران شورای شهر و سرپرست و مسئولان شهرداری منطقه بافت تاریخی یدز اظهار داشت: بافت تاریخی یزد دارای ریشه سکونتی ارزشمند با غنای فرهنگی، اجتماعی و معماری است و از طرف دیگر دارای برخی مشکلات جدی است.

وی عنوان کرد: این بافت تاریخی دارای مشکلاتی چون آشفتگی در ساختار اجتماعی و کالبدی و… است که منجر به تخلیه برخی از ساکنان اصیل بافت شده است.

شایق با اشاره به ضرورت توجه به بافت تاریخی و لزوم تهیه طرح ویژه به‌منظور توسعه با رویکرد حفاظت از بافت تاریخی، خواستار حضور مسئولان استانی در سلسله بازدیدهای بعدی از این منطقه شد.

سرپرست منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد نیز در این بازدید با اشاره به اینکه تخریب بافت‌های تاریخی از موضوعات چالش‌برانگیز در حوزه شهری است؛ اظهار داشت: طبق ضوابط، طرح معماری بناهای واقع در بافت تاریخی باید دارای هویت مناسب بافت بوده و این موضوع را به این سمت سوق می‌دهد که ساخت‌وساز در بافت تاریخی دارای هویت و شخصیت شود.

علیرضا نقوی افزود: مطابق شرایط و ضوابط طرح تفصیلی، حدود ضوابط ارتفاعی، استفاده از مصالح و سایر موارد به تفکیک در بافت تاریخی مشخص شده است.

وی با تأکید بر لزوم مشارکت مردم و بخش خصوصی در احیای بافت تاریخی شهر تصریح کرد: لازم است افراد شاخص و شناخته شده شهر، خیران بافت تاریخی و بخش خصوصی نسبت به احیا و حفظ و نگهداری بافت تاریخی یزد به کمک مدیریت شهری بیایند.

یزد/ سمیه گلابگیریان

کدخبر: 757224 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟